شناسهٔ خبر: 74516 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

کمک کنیم تا دولت با تکمیل کابینه‌اش به شعارهایش عمل کند

تابش نماینده مردم اردکان در مجلس دانش آشتیانی را نزدیکترین مدیر به الگوی قاضی زاده هاشمی دانست وگفت: کمک کنیم تا دولت با تکمیل کابینه‌اش به شعارهایش عمل کند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه صبح امروز پارلمان در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، موقعیت فعلی را تعیین کننده دانست و گفت: امروز خانواده انقلاب باید دست در دست هم برای ساختن کشور و گشودن گره‌ای از امور پیش رو، همراه و هم رأی شوند.

وی ادامه داد: اکنون دانشگاهیان که نقشی بی‌بدیل در انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن داشته‌اند، چشم به تصمیم ما دوختند تا چگونه نمایندگان، دولت را در این شرایط خطیر و حساس یاری می‌کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به دغدغه‌های رئیس جمهور در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم، نجات اقتصاد، احیای اخلاق و تعامل سازنده با جهان و ارتقای منزلت ایران براساس منافع و رفع تحریم‌های ظالمانه برشمرد و از همه کمک خواست؛ بگذاریم شایستگان به مردم خدمت کنند و رئیس جمهور امروز رعایت همه خط قرمزهای نظام را موکول به رعایت خط قرمز اخلاق دانست. 

تابش، اخلاق را گمشده‌ای در جمهوری اسلامی برشمرد که آن را به ثمن‌بخس خدشه دار کرده‌ایم، افزود: درحالی که پیامبر اکرم و قرآن مجید توصیه‌های مکرری به رعایت اخلاق داشتند چرا بداخلاقی و استفاده از روش‌های خلاف شرع و انصاف و مروت؟ صریح آیات قرآن تأکید بر پرهیز از عیب جویی تجسس و ظن و گمان بد انسان‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: مخالفان مسائلی را مطرح کردند که جای طرح آنها در تریبون مجلس نیست و ان‌شاءالله دانش آشتیانی به خوبی جواب این شائبه‌ها را خواهند داد.

نماینده مردم اردکان در مجلس مردم را تشنه خدمات صادقانه و خالصانه دانست و گفت: مردم انتظار حل مشکلات خود را از مجموعه حاکمیت دارند و بداخلاقی‌ها ناکارآمدی‌ها را برنمی‌تابند. در کشور گاهی اتفاقاتی رخ می‌دهد که برای ما هشدار دهنده است.

تابش اظهار داشت: ما باید بنا بر فرموده رهبر انقلاب ریل گذاری کنیم تا دولت کار خود را به خوبی انجام دهد و باید توجه داشته باشیم رأی ندادن‌ها به کاندیداهای معرفی شده برای تصدی وزارت علوم و عزل دیگری چه پیامی را به جامعه منتقل می‌کند مبادا اختلاف ما جنگ قدرت و ناکارآمدی نظام را به جامعه تلقین کند که گناهی نابخشودنی است. نظامی که مردم برای آن خون دادند و از جان و مال خود گذشتند.

وی با بیان اینکه مردم از ما حکومت داری می‌خواهند، گفت: مجلس و دولت باید در سایه تعامل ید واحده شوند و نگذاریم اختلاف سیاسی منجر به شکاف عمیق بین نیروهای دلبسته به انقلاب اسلامی شود اما نیروهای وفاداران به نظام انقلاب را متهم و راه خدمت آنها به کشور را سد می‌کنیم که این کار مهاجرت نخبگان به خارج از کشور را رقم می‌زند و حدود 100 الی 150 میلیارد دلار سالانه هزینه مهاجرت نخبگان از کشور است.

نماینده مردم اردکان در مجلس خاطرنشان کرد: مجموعه کار چه در دولت و چه در مجلس گسست مابین حاکمیت و دولت باشد جفای به انقلاب اسلامی است؛ ما باید کمک کنیم تا دولت با تکمیل کابینه‌اش با شعارهایی که با اقبال مردم روبرو شده عمل کند. 

تابش ادامه داد: وزیر علوم باید مدیر نوآور، دید راهبردی و تجربه موفق باشد و از تخصص مدیریتی متانت اخلاقی، اعتدال شخصیتی، دانش روز، سلامت مالی و قانون‌گرایی عملی برخوردار باشد که دانش آشتیانی چنین خصوصیتی را دارد.

وی افزود: کسی باید آموزش عالی را مدیریت کند که دغدغه‌های مقام معظم رهبری و برنامه های دولت را در حوزه توسعه علمی به خوبی بشناسد و بتواند آنها را پیش ببرد که آقای دانش آشتیانی شخصیتی مطابق با این معیارها است.

نماینده مردم اردکان در مجلس دانش آشتیانی را خواست اغلب دانشگاهیان برشمرد و گفت: دانشگاهیان نظرسنجی‌های دانشگاهی مشخص کرده که آنها انتظار مدیریت دانش آشتیانی را دارند و بارها و بارها به عنوان وزیر علوم و یک بار به عنوان وزیر آموزش پرورش مطرح بوده اما خودش ترجیح داده که مجتمع علمی مفید را مدیریت کند.

تابش خاطرنشان کرد: آقای دانش آشتیانی واقعا بی‌حاشیه است به شرط آنکه با حاشیه و تهمت و فضاسازی رسانه‌ای و سیاسی برای وی حاشیه ایجاد نکنند.

وی با بیان اینکه مخالفان از الگوی مثبت آقای قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت نام می‌برند، گفت: اگر به خوبی نگاه کنیم دانش آشتیانی نزدیکترین مدیر به الگوی قاضی زاده هاشمی است.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه در آستانه ماه آذر هستیم و بیش از دانشگاه‌ها را در بلاتکلیفی بودجه و برنامه گذاشتند بزرگترین آسیب را به نظام علمی کشور می زند، گفت: بیایید با منطق تفاهم و نه تقابل فاصله‌ها را با وحدت کم کنیم. که چشم نظام و جامعه به اقدام مشترک و دوراندیشانه مجلس در گشودن گره کنونی است.

نظر شما