شناسهٔ خبر: 74510 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

حذف بند مهم قرارداد کی روش !

هنوز ۳ماه از تمدید قرارداد کارلوس کی روش نمی گذرد که دوباره بندهای مهمی از قرارداد او نادیده گرفته می شود. کارلوس کی روش دوشنبه شب اعلام کرد که مسوولیتی در تیم های پایه نمی پذیرد و این پایانی نافرجام است برای بند مهم قرارداد کارلوس کی روش

به گزارش نماینده، هنوز ۳ماه از تمدید قرارداد کارلوس کی روش نمی گذرد که دوباره بندهای مهمی از قرارداد او نادیده گرفته می شود. کارلوس کی روش دوشنبه شب اعلام کرد که مسوولیتی در تیم های پایه نمی پذیرد و این پایانی نافرجام است  برای بند مهم قرارداد کارلوس کی روش.

۴ سال قبل زمانی که کارلوس کی روش برای امضای قرارداد به ایران آمده بود، علی کفاشیان اعلام کرد که قرارداد اوبا قراردادهای سرمربیان سابق تیم های ملی تفاوت دارد. قرارداد کارلوس کی روش بندهایی در مورد استعداد یابی، پرورش بازیکنان و البته مدیریت تیم های پایه داشت. در اصل فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفته بود مدلی شبیه به کره جنوبی را در تیم ملی پیدا کند. این ایده خوب اما فقط چندماه دوام آورد.

انتخاب سرمربی تیم های پایه توسط فدراسیون فوتبال سبب شد که کی روش این بندهای قرارداد را به صورت یک طرفه کنار بگذارد. فدراسیون فوتبال مربیانی که کی روش مدنظرداشت را انتخاب نمی کرد و نتیجه ماجرا حذف بندهای قرارداد بود. چندماه قبل زمانی که قرارداد کارلوس کی روش تمدید شد مربی معرفی شده توسط او هدایت تیم ملی امید را به عهده گرفت.

کی روش هرچند برای قرارداد جدید زیربار مدیریت کل تیم های پایه نرفته اما پذیرفته بود که با وینگادا همکاری داشته باشد. حذف تیم ملی امید از بازی های آسیایی و فشارهایی که به فدراسیون وارد شد نهایتا در اخراج وینگادا سرشکن کرد.

اخراج وینگادا همان اتفاقی بود که کی روش برایش فدراسیون را تهدید هم کرده بود. حالا کرانچار سرمربی تیم ملی امید است و از وینگادا خبری نیست اماباز هم بندی مهم از قرارداد کی روش حذف شد. اینکه مدیریت کی روش تا به حال چه نکته مثبتی برای تیم ملی امید داشته یک نکته است و اینکه چقدر می توانستند از کی روش کمک بگیرند نکته ای دیگر.

فدراسیون فوتبال امابه خاطر ضعف مدیریتی در دومین دوره چهارساله هم ظاهرا نمی تواند از کی روش به اندازه لازم استفاده کند. کارلوس کی روش در برنامه نود دوشنبه شب رسما اعلام کرد که دیگر هیچ نظارتی برتیم های پایه نخواهد داشت.

منبع: عصرایران

نظر شما