شناسهٔ خبر: 74411 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

اهداف سفر هیئت حزب موتلفه اسلامی به چین تشریح شد

ترقی/1 هیئتی از حزب موتلفه اسلامی به ریاست حمیدرضا ترقی رئیس مرکز امور بین‌الملل این حزب به دعوت حزب حاکم چین به منظور بررسی مسائل آسیای غربی و روابط بین دو کشور عازم پکن شد.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، ترقی در باره این سفر گفت: این هیئت ۱۵ نفره که ترکیبی از اعضای شورای مرکزی و هیئت اجرایی و مسئولان استانی این حزب است ضمن بازدید از پکن به دو استان جنوبی چین که دروازه جاده ابریشم دریایی است نیز مسافرت و از پیشرفتهای صنعتی و شهرسازی آن کشور دیدن خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: از سال ۸۳ که با سفر دبیر کل حزب موتلفه به چین مراودات سیاسی حزب موتلفه اسلامی با حزب حاکم چین آغاز شده تا کنون بالغ بر ۱۳ هیئت بین دو حزب تبادل شده و همکاری‌های بین دو حزب در تقویت روابط دو کشور به ویژه در دوران گذار از تحریم‌ها و فشارهای هسته‌ای و مسائل و مشکلات دنیای اسلام و منطقه بسیار مفید و مؤثر بوده است.

رئیس مرکز امور بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی تلاش در جهت ارتقاء سطح مناسبات بین دو کشور و ارتقاء مقامات بازدید کننده از دو کشور، و استراتژیک شدن روابط دو کشور در حوزه‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی و توسعه روابط با مسلمانان چین و افزایش تعداد دانشجویان بورسیه در دو کشور و مبادلات علمی بین دانشگاههای دو کشور و حل مشکلات بازرگانان و همکاری چین در دور زدن تحریم‌های غرب علیه ایران را از دستاوردهای این روابط و تعاملات دو حزب برشمرد و افزود: امروز حجم مبادلات اقتصادی بین دو کشور از مرز ۵۰ میلیارد دلار گذشته و در مسیر ۱۰۰ میلیارد گام برمی‌دارد و توازن و تعادل اقتصادی ما با غرب را میسر ساخته.

ترقی بیان داشت: چین قدرت اقتصادی اول دنیا خواهد شد و با رشد ۵/۷[%] کمک خوبی می‌تواند برای سرمایه‌گذاری در ایران برای افزایش رشد اقتصادی و رفع بیکاری داشته باشد.

وی برنامه این سفر را بررسی روشهای مبارزه با فساد در دولت و حزب حاکم چین، بررسی روند توسعه اقتصادی چین قبل از توسعه سیاسی،   بررسی راههای همکاری دو حزب به عنوان عضو کمیته دائمی اتحادیه احزاب سیاسی آسیا،   و بررسی و تحلیل واقع‌بینانه از حوادث خاورمیانه و جریانات تکفیری و خطر آن برای آسیا و مسلمانان جهان به ویژه چین و راههای جلوگیری از درگیری بین بودائیان و مسلمانان در شرق آسیا اعلام داشت.

این سفر از ۲۶ آبان تا ۶ آذر ماه بطول خواهد کشید و هیئت حزب موتلفه مهمان روابط بین‌الملل حزب حاکم چین می‌باشد.

نظر شما