شناسهٔ خبر: 74402 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

شاکری در گفتگو با "نماینده":

باید ذائقه و ویژگی نمایندگان برای معرفی وزیر علوم در نظر گرفته شود/ دولت به جای لج بازی، با مجلس تعامل کند

شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: "رئیس جمهور باید با مجلس تعامل داشته باشد"، تعامل این نیست یک طرف معرفی کند و طرف دیگر هم رای دهد بلکه باید ذائقه و ویژگی های اکثر نمایندگان در معرفی وزیر پیشنهادی علوم در نظر گرفته شود.

مجتبی شاکری عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار نماینده، با اشاره به مخالفت تعدادی از نمایندگان مجلس با دانش آشتیانی "وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری"، گفت: برای دولت یازدهم و شخص حسن روحانی حیف است انرژی های خود را توسط برخی مشاوره ها پراکنده کند.

وی خاطرنشان کرد: تجریه این چند ارتباطی که بین دولت و مجلس در معرفی وزیر پیشنهادی علوم برقرار شد نشان داد "رئیس جمهور باید با مجلس تعامل داشته باشد"، تعامل این نیست یک طرف معرفی کند و طرف دیگر هم رای دهد بلکه باید ذائقه و ویژگی های اکثر نمایندگان در معرفی وزیر پیشنهادی علوم رعایت شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به تهدیدها و تحریم هایی که علیه ایران اعمال می شود، اظهارداشت: با توجه به این تحریم و تهدیدها باید هوشمندانه عمل کرد، هوشمندی این نیست که مجلس در یک زاویه قرار بگیرد و احساس کند دولت و مشاوران رئیس جمهور در حال لج بازی با مجلس هستند.

شاکری در ادامه درخصوص نشست همگرایی اصولگرایان که با محوریت حجت الاسلام سید رضا تقوی برگزار می شود، افزود: این نشست، یکی از ده ها تلاش صورت گرفته در مجموعه اصولگرایان است و افراد و چهره های اصولگرا نیز در این نشست دعوت می شوند و مواضعی را اعلام می کنند ولی در پشت این ماجرا حتما باید نشست های تخصصی با گفتگو های عمیق صورت بگیرد تا خروجی آن موفقیت اصولگرایان باشد کما اینکه در حال حاضر این رویه در حال انجام است اما نباید تصور کرد کار اصلی فقط برگزاری همین نشست ها است.

وی به آسیب شناسی جریان اصولگرا پرداخت و یادآورشد: اصولگرایان پس از انتخابات ریاست جمهوری متوجه شدند هرگاه از هم جدا باشند به موفقیت رقیب کمک می کنند به همین جهت هم اکنون جلسات پشت پرده به خوبی برگزار می شود و نزدیکی های خوبی هم اتفاق افتاده است.

عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید کرد: به نظر بنده اصولگرایان در انتخابات مجلس با وحدت و همدلی اکثریت قابل توجه ای را بدست خواهند آورند.
 

نظر شما