شناسهٔ خبر: 74254 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فرش ايرانی در مجلل ترين مسجد عمان + عکس

مسجد «جامع سلطان قابوس» در سلطنت عمان، بزرگ ترين و مجلل ترين مسجد اين کشور و يکي از زيبا ترين مساجد جهان به شمار مي رود.

به گزارش نماینده، مسجد «جامع سلطان قابوس» در سلطنت عمان، بزرگ ترين و مجلل ترين مسجد اين کشور و يکي از زيبا ترين مساجد جهان به شمار مي رود. در معماري اين مسجد، از تمدن هاي مختلف اسلامي از جمله تمدن فارسي، عربي، عثماني، هندي و غيره استفاده شده که بر زيبايي اين مسجد افزوده است. شهروندان عماني معتقدند اگر گردشگران در سفر خود به کشور عمان از اين مسجد ديدن نکنند، گويا سفرشان نيمه تمام مانده است. ساخت مسجد «جامع سلطان قابوس» تقريبا ۶ سال به طول انجاميد و در سال ۲۰۰۱ ميلادي رسما افتتاح شد.


قبه اين مسجد عظيم طلايي است و داراي ۵ مناره بلند با نقش هاي زيبا است. شيشه هاي رنگارنگ و سنتي اين مسجد، بر زيبايي آن افزوده است. اين مسجد کتابخانه اي شامل ۲۵ هزار جلد کتاب علمي، ديني، انديشه اي، ادبياتي و غيره نيز در خود جاي داده است. اما به اعتراف شهروندان عماني و بيشتر گردشگراني که هر روزه از اين مسجد ديدن مي کنند، آنچه که زيبايي اين مسجد را چندين برابر کرده، فرش دستباف ايراني است در آن پهن شده است. بافت اين فرش ۲۷ ماه به طول انجاميده و ترکيبي است از فرش تبريز، اصفهان و کاشان، که در آن ۲۸ رنگ با گونه و سطح هاي مختلف استفاده شده است. به اميد روزي که افزايش صادرات فرش هاي دستباف ايراني باعث شود که در همه مساجد، منازل و اماکن ديگر جهان، فرش ايراني پهن باشد.

منبع: کاسب نیور

نظر شما