شناسهٔ خبر: 74230 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

حاجی‌ دلیگانی در نطق میان‌ دستور:

با تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها در کشور باید مبارزه شود

حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس گفت: باید با تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها مبارزه و به این وضع پایان داده شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق میان‌ دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: شهدا در روزهای امتحان، روزهای مبادی نظام، روزهای حمله به نظام، در جبهه دفاع از نظام ایستادند و با اهدای جان خود سرافراز بیرون آمدند.

وی افزود: در پاسداری از دستاوردهای شهدا وظیفه ماست تا به کسانی اعتماد کنیم که در روزهای مبادای نظام و در روزهای امتحان از جمله سال‌های 78 و 88 در جبهه دفاع از نظام ایستادند، کسانی که حماسه 9 دی را آفریدند، نه کسانی که دچار تردید شدند و نه کسانی که در جبهه براندازی نظام ایستادند و به نظام اسلامی ظلم کردند.

نماینده شاهین‌شهر خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌ها در کشور اشتغال جوانان است به ویژه جوانانی که دارای تحصیلات عالیه نیز هستند، چرا اقدامی در این زمینه صورت نمی‌گیرد؟ چرا منابع کشور در این جهت بسیج نمی‌شود؟ و چرا با مجوز واردات افسار‌گسیخته موجب بیکاری شاغلان را فراهم می‌کنیم.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه‌ها کمبود و گرانی مسکن در سطح کشور است، آنهایی که پول رهن یا خرید خانه را ندارند چه کنند؟ به مردم آدرس بدهید کدام بانک وام مناسب و یا ودیعه مسکن می‌دهد؟

وی ادامه داد: یکی از اصول شرع و قانون اساسی ما عدالت است، آقای رئیس‌ جمهور آیا خبر دارید فاصله بین پایین‌ترین درآمد‌های یک خانوار و بالاترین درآمد‌ها چه قدر است؟ آیا به شما خبر می‌دهند که افرادی درآمد‌شان در ماه کمتر از 700 هزار تومان است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه بیان داشت: آقای رئیس‌ جمهور آیا خبر دارید افرادی حتی در زیرمجموعه‌های مستقیم و غیرمستقیم دستگاه‌های دولتی و عمومی تا 70 برابر دیگر افراد در دستگاه‌ها در ماه حقوق برداشت می‌کنند؟ شما مسئول اجرای قانون اساسی هستید، چه زمان و توسط چه افرادی باید با تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها مبارزه شود و به این وضع پایان داده شود؟

حاجی دلیگانی اضافه کرد: به خداوندی خدا این نوع پرداخت‌ها با عهدی که در نظام بستیم منافات دارد، بیایید همگی از این حق و ناحق شدن‌ها توبه کنیم و فکری به حال کم‌درآمد‌ها کنیم، چرا دچار روزمرگی شده‌ایم؟

وی در ادامه گفت: آیا پاسخی برای بازنشستگان که برای امرار معاش دچار مشکل هستند، داریم، در حالی که اجازه داده‌ایم مسئولان همان صندوق‌های بازنشستگی تا 30 برابر حقوق مستمری‌بگیران برداشت کنند.

نظر شما