شناسهٔ خبر: 73949 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

احمدی لاشکی درگفتگو با نماینده:

بهتر بود مجلس قبل از مطبوعات از گزینه پیشنهادی وزارت علوم مطلع می شد

قاسم احمدی لاشکی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: بهتر بود دولت درباره گزینه پیشنهادی تصدی وزارت علوم قبل از مطبوعات با رئیس مجلس و کمیسیون آموزش جلسه ای برگزار می کردند.

قاسم احمدی لاشکی، عضوکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در حاشیه بازدید از غرفه نماینده در نمایشگاه مطبوعات درباره" گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم" اظهار داشت: تعامل دولت و مجلس در این جریان هاست که باید خود را نشان دهد وگرنه نشست های ظاهری که روسای سه قوه می گذارند، نمی تواند ملاکی برای این امر باشد، بالاخره حق رئیس جمهور است که گزینه مورد نظر خود را برای وزارت علوم معرفی کند و این ۵۰ درصد مسئله است و بقیه آن هم به رای اعتماد دادن مجلس باز می گردد

وی ادامه داد: چه بهتر است قبل از اینکه کارهای معرفی رسمی انجام شود یک ارتباطی با مجلس زده شود و نظر رئیس مجلس و اعضای کمیسیون مربوطه گرفته شود و اینکه مطبوعات زودتر از مجلس مطلع شوند چه کسی قرار  است معرفی شود باعث ایجاد شکاف بین دولت و مجلس می شود.

نماینده نوشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: وزیر محترم پیشنهادی رزومه اش را فرستاده و ما کارنامه شان را دیده ایم اما باید برنامه های ایشان را بیشتر بررسی کنیم و به احتمال زیاد روز یکشنبه هم درکمیسیون نشستی را خواهیم داشت و موضوعاتی مطرح می شود که امیدواریم نتیجه خوبی دهد و تا اینجا هم وزیر پیشنهادی کار زیادی در پیش دارد.

احمدی لاشکی عنوان داشت: عملکرد ایشان برای ما خیلی مهم است و غیر از این هم باید سابقه مدیریتی، کار علمی، تحصیلاتی و پژوهشی ایشان را بیشتر مورد مطالعه قرار دهیم.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درباره مذاکرات مسقط گفت: مذاکرات سختی اتفاق افتادو موضوعات هم محرمانه بوده هرچند آمریکا نتایج رابرای نتانیاهو عرضه کرد و از محرمانه بودن خارج ساخت. اما هیئت مذاکره کننده موضوعات خوبی را مطرح کرده اند و در ادامه راه هم می توانند با حفظ موضع عزت و اقتدار مذاکرات را به نتیجه برسانند.

نظر شما