شناسهٔ خبر: 73925 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

سینمایی‌های آخر هفته درشبکه چهار

شبکه چهار شبکه چهار سیما برای آخرین روز هفته، فیلم های سینمایی «تغییر» و «بقایای روز» را روی آنتن می‌برد.

به گزارش نماینده به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، سینمایی«تغییر» که محصول فرانسه در سال 2011 است، توسط پیر شولر کارگردانی شد و زابو بریتمن و میشل بلنس در آن نقش آفرینی کرده اند.
 
تغییر جمعه ساعت 12:30 در قالب «جشنواره فیلم های سینمایی »تماشایی است.
 
در خلاصه داستان تغییر آمده است: دولت فرانسه که به دلیل بی کاری مردم و به تبع شورش آنها در خیابان، به شدت دچار مشکل شده است و آنها را در طرح خصوصی سازی راه آهن به چالش می کشاند. وزیر راه و ترابری که به شدت مخالف خصوصی سازی راه آهن است با تمام جدیت مقابل دیگر وزرا  قد علم می کند تا منافع خود را از دست ندهد. اما در نهایت وقتی شرایط عوض می شود اطرافیان او به نوعی وزیر راه و ترابری را وادار به پذیرش خصوصی سازی راه آهن می نمایند.
 
اما فیلم بعدی که در همین روز ساعت 20:30 روی آنتن "سینما چهار با تحلیل" می رود، «بقایای روز» نام دارد. این سینمایی محصول مشترک انگلستان و آمریکا در سال 1993 است.
 
گفتنی است جمیز آیوری«بقایای روز» را در ژانر درام تاریخی کارگردانی کرد تا آنتونی هاپکینز، اما تامپسن، جیمز فاکس و کریستوفر ریو در مقابل دوربین او هنرنمایی کنند.
 
 داستان این فیلم شرح حالی از "لرد دارلینگتن" صاحب عمارت قدیمی است که مدتی پس از پایان جنگ جهانی دوم فوت می کند. او در میان مردم به دلیل همکاری با نازی ها، بدنام است و ورثه او می خواهند اموال و حتی سنگ های خانه راحراج کنند و ...

نظر شما