شناسهٔ خبر: 73915 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

جلالی با حضور در غرفه "نماینده"

فضای مجلس برای رای آوری وزیر پیشنهادی علوم مناسب نیست/ تحریم های ظالمانه باید یکجا لغو شود

کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت درباره وزیر پیشنهادی علوم، گفت: فضای مجلس برای رای آوری وی مناسب نیست.

کاظم جلالی رئیس فراکسیون رهروان ولایت عصر امروز با حضور در غرفه "نماینده" با اشاره به نظر فراکسیون متبوعش مینی بر معرفی فخر‌الدین احمدی‌دانش آشتیانی به‌عنوان وزیر پیشنهادی علوم به مجلس، گفت: هنوز فراکسیون نظر نداده است و قاعدتا باید هفته آینده نظر بدهد ولی در کل فضای مجلس برای رای آوری وزیر پیشنهادی مناسب نیست.

وی درباره اینکه اگر وزیر پیشنهادی رای نیاورد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چگونه مدیریت می شود؟ اظهارداشت: آقای رئیس جمهور ظرف یک هفته، ده روز  باید وزیر جدید را معرفی کند، از این رو از مقام معظم رهبری اذن می گیرد تا در این ده روز وزارت علوم را اداره کند.

رئیس فراکسیون رهروان ولایت همچنین در خصوص مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ که در عمان برگزار شد، افزود: در مذاکرات، دو موضوع اساسی وجود دارد اول اینکه حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران باید محفوظ بماند و دوم برداشتم همه تحریم ها است.

جلالی اضافه کرد: تحریم های ظالمانه در شورای امنیت، کنگره و ریاست جمهوری آمریکا و اتحادیه اروپا باید با هم برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه آیا توافق نهایی حاصل خواهد شد؟ گفت: نمی شود قاطع گفت به توافق می رسیم و یا نمی رسیم ولی جمهوری اسلامی ایران بهترین مسیر را مذاکره می داند اما توافقی که باید براساس اصول ثابت جمهوری اسلامی ایران که همان صیانت از استقلال، آزادی و در عین حال ثیانت از حقوق هسته ای ملت ایران باشد.

 

نظر شما