شناسهٔ خبر: 73854 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کتاب «نشریات کودک از ۵۸ تا ۸۷» منتشر شد/رونمایی ۲۲ آبان در نمایشگاه مطبوعات

نشریات کتاب «نشریات کودک و نوجوان از سال ۵۸ تا ۸۷» ۲۲ آبان سال جاری در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها رونمایی می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، در کتاب «نشریات کودک و نوجوان»، فهرست نشریات کودک و نوجوانی که در ۳۰ سال نخست جمهوری اسلامی ایران یعنی فاصله سال‌های ۱۳۵۸ تا ۱۳۸۷ منتشر شده‌اند، ارائه شده است.

وجود ۲۶۸ نشریه در این سیاهه نشانگر رشد کمی مطبوعات کودک و نوجوان در دوره مورد بررسی نسبت به دهه‌های قبل است، همچنین در این کتاب منظور از نشریات کودک و نوجوان، نشریاتی است که برای مخاطبان کمتر از هفده سال انتشار یافته‌اند.

کتاب «نشریات کودک و نوجوان» دربردارنده پنج فصل همانند «مقدمه»، «سفر در کوچه‌های کاغذی»، «فهرست نشریات»، «اطلاعات نشریات» و «نمایه‌ها»، است.

 

 

به گفته سیدعلی کاشفی خوانساری، یکی از مؤلفان این کتاب، نشست منابع اطلاعاتی و پژوهشی مطبوعات کودک و نوجوان عصر روز پنج‌شنبه ۲۲ آبان سال جاری از ساعت ۱۵ لغایت ۱۷ در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برپا می‌شود.

وی اضافه می کند: در این نشست تعدادی از کارشناسان حوزه رسانه و کودک و نوجوان حضور خواهند داشت و درباره ضرورت پژوهش‌های بنیادین، فهرست‌نگاری‌ها و تاریخ‌نگاری‌ها در حوزه مطبوعات کودک و نوجوان سخنرانی خواهند کرد.

کاشفی‌خوانساری ادامه می‌دهد: در این نشست نیز از کتاب  «نشریات کودک و نوجوان»، با حضور حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، رونمایی می‌شود.

بر اساس این گزارش، بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ۱۷ لغایت ۲۳ آبان سال جاری در شبستان مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

 

نظر شما