شناسهٔ خبر: 73729 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

طی نامه ای به دبیر هیات نظارت بر مطبوعات اعلام شد

انصراف سید نظام موسوی از نامزدی انتخابات نماینده مدیران مسئول/ رقابت نماینده دولت با رسانه ها نابرابر است

سید نظام موسوی/1 مدیرعامل خبرگزاری فارس طی نامه ای خطاب به دبیر هیات نظارت بر مطبوعات از نامزدی پانزدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول در این هیات انصراف داد.

به گزارش نماینده، سیدنظام موسوی دلیل انصراف خود را حضور معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد در انتخابات دانسته و این اقدام وی را موجب رقابت نابرابر بین مجری و نماینده دولت با سایر نامزدها دانسته است.

متن نامه به این شرح است:

دبیر محترم هیات نظارت بر مطبوعات و خبرگزاری ها

با اهداء سلام و تحیت، کاندیداتوری معاون محترم مطبوعاتی وزارت ارشاد در انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، عملاً این انتخابات را به عرصه رقابتی نابرابر بین مجری و نماینده دولت با سایر نامزدها کرده است که پیشاپیش نتیجه آن، روشن و آشکار است.

به نظر می رسد در حالی که مسئولان محترم دولت یازدهم و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شعار واگذاری امور به نهادها و تشکل های غیردولتی را سر می دهند، حضور معاون محترم مطبوعاتی در قامت کاندیدای انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول، نقض عملی این شعار بوده و پی ریزی بنیان کجی است که به رغم سکوت های مصلحتی امروز در قبال آن، فرداهای نگران کننده ای را در این حوزه به دنبال خواهد داشت.

فلذا، نظر به نابرابر بودن عرصه رقابت، حضور مقام مسئول و صاحب منزلت دولتی به عنوان نامزد و در نتیجه قابل پیش بینی بودن نتیجه این انتخابات، ادامه حضور در این عرصه را غیرعقلایی دانسته و ضمن تشکر از حسن ظن اعضای محترم هیات نظارت و نیز لطف و عنایت گروه قابل توجهی از مدیران محترم مسئول مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری به اینجانب، انصراف خود را از نامزدی پانزدهمین دوره انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول اعلام می دارم.

امیدوارم در ادوار آینده زمینه ای فراهم شود تا مدیران مسئول رسانه های واقعی از طیف ها و سلایق مختلف در فضایی منطقی و برابر به رقابت پرداخته و فرد برگزیده بتواند ضمن نمایندگی و تالیف و تبیین مطالبات، حلقه وصل مدیران صنف ارزشمند رسانه با حاکمیت باشد.

گفتنی است حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون دوره های گذشته برای این دوره از انتخابات نامزد شده است و با انتخاب احتمالی وی و نیز حضور معاون مطبوعاتی در این هیات به عنوان شخص حقوقی،  دولت عملا ۲ نماینده در این هیات خواهد داشت.  

این انتخابات قرارست امروز سه شنبه ساعت۱۳ تا ۱۶ در تالار وحدت برگزار شود.

 

منبع: مهر

نظر شما