شناسهٔ خبر: 73719 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جعفری با حضور در غرفه فارس خبر داد

حمایت سازمان سینمایی از راه‌اندازی جشنواره فیلم‌های سینمایی رضوی

جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفت: با حمایت آقای ایوبی، جشنواره فیلم‌های بلند سینمایی با رویکرد فعالیت‌های دینی به ویژه فرهنگ رضوی را‌ه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) ضمن حضور در غرفه خبرگزاری فارس در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، به سؤالات فارس پاسخ داد.

 

وی درباره معدود برنامه‌هایی که همچنان از جشنواره دوازدهم امام رضا(ع) باقی مانده است، گفت: پس از دهه کرامت (اول تا یازدهم ذی‌القعده) معدود برنامه‌هایی از جشنواره باقی ماندند که از جمله آن‌ها پرداختن به قدمگاه‌های امام رضا(ع) است. خوشبختانه اکنون 16 قدمگاه قطعی حضرت ثامن‌الحجج در کشورمان شناسایی شده و برنامه‌های مردمی در این قدمگاه‌ها از جمله شلمچه، اقلید، ابرکوه، نیشابور و ... برگزار می‌شود. در کنار این برنامه‌ها، «همایش علمی‌پژوهشی سلسلة الذهب» توسط دانشگاه نیشابور پیگیری و پس از دهه کرامت برگزار شد.

جعفری ادامه داد: خوشبختانه در دهه اول ماه ذی‌القعده روزی به نام تکریم امامزادگان در تقویم جمهوری اسلامی در نظر گرفته شده و این روز فرصتی را فراهم می‌کند تا در راستای مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر «تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی» تلاش شود. از همین رو، امسال نیز برگزاری کنگره بی‌بی حکیمه را در استان کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: البته قرار بود این کنگره در دهه کرامت برگزار شود اما چون می‌خواستیم کنگره از لحاظ علمی و کیفی با دستاوردهای خوبی همراه شود، این کنگره با تأخیر برگزار شد اما خوشبختانه کنگره بسیار جامع و فراگیر بود و رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و خبرگزاری‌ها مخصوصاً خبرگزاری فارس در پوشش رسانه‌ای این کنگره همت کردند و به اعتقاد بنده اکنون بسیاری از مردم کشورمان با مقبره منور امامزاده حکیمه خاتون آشنایی پیدا کرد‌ه‌اند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) افزود: یک برنامه از برنامه‌های هشتاد‌و‌پنج‌گانه جشنواره امام رضا(ع) هنوز باقی مانده که «دومین جشنواره رسانه‌های برخط رضوی» است که توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران پیگیری می‌شود و ان‌شاءالله اختتامیه آن تا قبل از ایام‌الله فجر برگزار خواهد شد.

جعفری در پاسخ به پرسشی درباره بحث ساخت زیارتگاه در اقامتگاه امام رضا(ع) در مرو اظهار داشت: این موضوع کماکان در سطح مقامات عالی‌رتبه کشور در حال بررسی است و ان‌شاءالله در جلسه‌ چهارشنبه همین هفته شورای امور بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) که زیرنظر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود، یکی از دستورکارهای ما پرداختن به قدمگاه امام رضا(ع) در مرو است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) درباره ساخت فیلم فاخر رضوی نیز چنین توضیح داد: مؤسساتی که به صورت خصوصی در حوزه سینما فعال هستند اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین اخیراً با جناب آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی و دبیرکارگروه سینمایی جشنواره امام رضا(ع) مذاکراتی داشتیم و ایشان نسبت به حمایت از فیلم‌های مروج فرهنگ رضوی اعلام آمادگی کردند. ان‌شاءالله پس از جمع‌بندی نسبت به ساخت فیلم فاخر رضوی مخصوصا با رویکرد جاده ولایت (مسیر 3450 کیلومتری هجرت امام از مدینه تا مرو) برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی در پایان گفت: از جمله کارهایی که جناب آقای ایوبی فرمودند حمایت می‌کنند این است که جشنواره فیلم‌های بلند سینمایی را با موضوع فرهنگ رضوی و گسترش در حوزه فعالیت‌های دینی را را‌ه‌اندازی خواهیم کرد تا جای خالی این موضوع در دهه کرامت مرتفع شود.

 

نظر شما