شناسهٔ خبر: 73483 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

ترقی با حضور در غرفه "نماینده"

دولت سرنوشت خود را به مذاکرات گره زده است/ تحریم باید بعد از توافق نهایی لغو شود

ترقی/1 معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: اینکه طرف مقابل بگویدطی پنج سال تحریم ها را لغو می کنیم یا هنوز شک و تردید داریم به هیچ وجه قابل قبول نیست، بعد از توافق تحریم ها باید برداشته شود.

حمید رضا ترقی معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی عصر امروز با حضور در غرفه پایگاه اطلاع رسانی نماینده در بیستمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در عمان، گفت: وقتی توافق حاصل شد در اصل پایه و اساس تحریم از بین خواهد رفت چون در حال حاضر مبنای تحریم به خاطر تشخیص غلط طرف مقابل در زمینه فعالیت های هسته ای ایران اعمال می شود از این رو وقتی توافق انجام شد آن مبنای غلط هم از بین می رود و ما نباید دیگر تحریم شویم بنابراین باید تحریم ها بلافاصله لغو شود.

"اینکه طرف مقابل بگویدطی پنج سال لغو می کنیم یا هنوز شک و تردید داریم به هیچ وجه قابل قبول نیست، بعد از توافق تحریم ها باید برداشته شود".

وی تاکید کرد: جمهوریخواهان و طیف تند رو آمریکا نمی خواهد امتیازی به ایران بدهند و مصمم هستند به گونه ای توافق انجام شود تا دنیا متوجه نشود آنها چه خسارت هایی را به کشورهای خود، اروپا وارد کردند.

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه هم دولت در داخل و هم دولت آمریکا سرنوشت خود را به توافق در مذاکرات گره زده اند، اظهارداشت: هر دو مصمم هستند به شکلی توافق را انجام دهند، اگر این توافق حاصل نشود هر دو دولت شکست خواهند خورد به همین جهت انگیزه ای برای تلاش مضاعف تیم مذاکره کننده ایجاد شده است.

ترقی در عین حال تاکید کرد: مردم و نمایندگان مجلس بر حقوق ملت تاکید دارند و تیم مذاکره کننده هسته ای نیز خطوط قرمز را رعایت خواهد کرد.

 

 

 

نظر شما