شناسهٔ خبر: 73476 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

واکنش قالیباف به پیشنهاد استاندار تهران

قالیباف گفت: فردا در آخرین جلسه‌ی شورای عالی شهر‌سازی و معماری مسائل مطرح در خصوص ممنوعیت برج سازی در ارتفاعات تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش نماینده به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه‌ افتتاحیه‌ مرکز همایش‌های بین المللی شهید آوینی درمنطقه 16، با بیان اینکه کیفیت مناسب و برخورداری از هزار و 500 صندلی به میزان امکانات برج میلاد که آن را در ردیف تالار‌های مناسب و با کیفیت در سطح شهر قرار داده است، افزود: اجرای این قبیل پروژه‌ها در واقع به معنای همان کاهش فاصله‌ی شمال و جنوب شهر است.

وی در پاسخ به این سوال که اجرای پروژه‌های شهری از نظر شما تا کنون به چه صورت بوده است، با تاکید بر اینکه قضاوت اصلی در خصوص اجرای این پروژه‌ها با مردم است، اظهار داشت: باید گفت توجه ویژه مدیریت شهری در این دوره به اجرای پروژه‌های ویژه فرهنگی، ‌عمرانی و خدماتی در جنوب شهر بوده است.

شهردار تهران در ادامه به نظرات برخی از اعضا و مسئولان در خصوص ساخت این مجموعه‌ در شمال تهران اشاره و تصریح کرد: ما بر این اعتقادیم که باید پروژه‌های با کیفیت در جنوب تهران نیز اجرا شود.

قالیباف با اشاره به اینکه باید پروژه‌های فراوانی در جنوب شهر و نیز شرق تهران اجرا شود، تصریح کرد: هر چقدر در جنوب شهر سرمایه گذاری شود، به میزان شمال و غرب شهر نخواهد رسید اما با برنامه ریزی‌های به عمل آمده در صددیم این تفاوت و فاصله جبران شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص ممنوعیت برج سازی در فضای شهری تهران و اینکه آیا شهرداری مجوزی در این رابطه صادر کرده است یا خیر، با بیان اینکه هم شورای عالی شهرسازی و هم مردم تابع یک قانون‌اند، افزود: در واقع این قانون طرح تفضیلی و طرح جامعه شهر است، چرا که قرار بود هر روز دستوری حاکم شود و فردی تصمیم گیرنده باشد.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه طرح تفضیلی و طرح جامع باید مبنای کار تمامی افراد قرار گیرد، افزود: اقدامات مربوط به طرح تفضیلی در شهر به پایان رسیده و تنها باید به تصویب کمیسیون ماده‌ی 5 برسد.

قالیباف با اشاره به اینکه در برخی از موارد تدقیقی پیش آمده که باید به تایید شورای عالی شهرسازی برسد، اظهار داشت: در جلسات متوالی شورای عالی شهرسازی و معماری این موضوع مطرح شده و فردا آخرین جلسه در خصوص تعیین تکلیف و نهایی کردن این موضوع است.

وی ادامه داد: یکی از ماموریت‌های طرح جامع و تفضیلی آن است که آیین نامه‌ی مربوط به بلند مرتبه سازی را در شهر، به تصویب شورای عالی شهرسازی برسانیم که البته این موضوع پیش از تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری باید به تصویب کمیسیون ماده 5 برسد.

قالیباف با تاکید بر اینکه این مصوبه برای مدت‌ها پیش بوده است، اظهار داشت: پیش بینی می‌شود این مصوبه حداکثر طی دو هفته آینده نهایی شود، چرا که تنها دو سال مطالعات در این خصوص صورت پذیرفته است.

شهردار تهران، بیان داشت: امیدواریم موضوع بلند مرتبه سازی در کمیسیون ماده 5 و سپس شورای عالی شهرسازی و معماری به تصویب برسد و طبق آن بلند مرتبه سازی در طرح جامع از 12 طبقه به بالا تعلق خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص نظر استاندار تهران مبنی بر واگذاری رفع معضل آلودگی‌ هوا به شهرداری مشروط بر پرداخت منابع از سوی شهرداری با عنوان اینکه در بحث آلودگی هوا سه مبحث مدیریتی، اختیارات و منابع مالی مطرح است، خاطرنشان کرد: هرچند مبحث مرتبط منابع مالی در مرتبه‌ سوم قرار می‌گیرد، اما باید گفت بحث مدیریتی و اختیارات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نظر شما