شناسهٔ خبر: 73450 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

کمالوندی: تزریق گاز به سانتریفیوژ IR۵ نقض تعهدات نیست/ آژانس تاریخ جدیدی برای برگزاری نشست با ایران پیشنهاد داده است

کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ضمن حضور در غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه مطبوعات در مصاحبه با خبرنگار فارس ادعای یک اندیشکده آمریکایی مبنی بر نقض توافق ژنو را رد کرد و گفت: ایران هیچ تعهدی برای توقف فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود نداده است.

به گزارش نماینده از نمایشگاه مطبوعات، بهروز کمالوندی سخگنوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با فارس ادعای مطرح شده از سوی یک اندیشکده آمریکایی مبنی نقض توافق ژنو از سوی ایران را رد کرد و گفت: ایران هیچ تعهدی برای متوقف کردن فعالیتهای تحقیق و توسعه خود نداده است.

وی در مورد این ادعا که تزریق گاز به دستگاه سانتریفیوژ IR۵ نقض توافق بوده گفت: ایران با این کار نه تعهدات پادمانی و نه برنامه مشترک اقدام را که سال گذشته در ژنو به دست آمد را نقض نکرده است چرا که ایران می‌تواند نه فقط در یک دستگاه بلکه در یک آبشار هم به کرات گاز تزریق کرده و فعالیت تحقیق و توسعه را ادامه دهد.

کمالوندی همچنین درباره روند مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس روز گذشته نامه‌ای به ایران ارسال کرده و تاریخ جدیدی را برای برگزاری نشست بین ایران و آژانس پیشنهاد داده است که ایران در حال بررسی این تاریخ است ولی هنوز هیچ تاریخی مورد توافق قرار نگرفته است.

 

نظر شما