شناسهٔ خبر: 73430 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان سینمایی دفاع مقدس با سازمان سینمایی/ژانر دفاع مقدس محدود به توپ و تانک و اسلحه نیست

عاطفی محمود عاطفی از امضای تفاهم نامه همکاری سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاه مقدس با سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری ارشاد در راستای اعتلای سینمای دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش نماینده محمود عاطفی رئیس سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس با اشاره به سینمای مقدس اظهار داشت: گام برداشتن در جهت شکل‌دهی مطلوب به سینمای دفاع مقدس و تعریف سینمای معیار برای این گونه مهم از سینما می تواند اثر بخشی خود را به کل سینمای ایران منتقل کند. ژانر دفاع مقدس محدود به توپ و تانک و اسلحه نیست بلکه یک خط معرفتی و یک فرهنگ غنی است که لازم است وجوه گوناگون آن در فرهنگ عمومی جامعه جاری شود.

وی افزود: در راستای دست‌یابی به اهداف متعالی فرهنگ دفاع مقدس و نیز ارتقاء سطح تعاملات و همکاری‌های مشترک، تفاهم نامه‌ای بین سازمان سینمایی و امور سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی و هنرهای نمایشی دفاع مقدس منعقد شد.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت اجرایی سینما برای تبیین ابعاد مختلف ارزشهای دفاع مقدس و ارتقاء و اعتلای جایگاه سینمای دفاع مقدس در نظام تولید و عرضه آثار سینمایی کشور برخی از اهداف این تفاهم نامه است که با برنامه ریزی و پیگیری های مستمر زمینه اجرایی شدن آن فراهم خواهد شد .

عاطفی ادامه داد: تبیین سیاست ها، اولوئیت ها، امتیازات و مشوق ها و تهیه سبد حمایتی برای تولید و عرضه آثار سینمایی دفاع مقدس از برنامه هایی است که برای اجرای آن با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توافق شده است. حمایت از تشکیل گنجینه آثار سینمایی دفاع مقدس در فیلم خانه ملی ایران و حمایت از تحقیق و نگارش فیلم نامه‌های مرتبط با راهبردهای دفاع مقدس از دیگر برنامه های مورد توافق این تفاهم نامه است.

 

نظر شما