شناسهٔ خبر: 73391 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

زخمی شدن سرکرده داعش در حمله هوایی

ابوبکر بغدادی/1 یک منبع امنیتی عراق از زخمی شدن ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش در حملات هوایی ائتلاف بین المللی در شهرستان قائم واقع در استان الانبار خبر داد.

به گزارش نماینده، به نقل از پایگاه اینترنتی المسله، هواپیماهای ائتلاف بین المللی در این حمله منطقه ای نزدیک به مرز مشترک عراق و سوریه مکانی که در آن نشست گروه داعش با حضور بغدادی تشکیل شده بود را هدف قرار دادند.

والی منطقه القائم و شمار زیادی از مسئولان داعش در این حمله کشته و ابوبکر بغدادی نیز زخمی و به سوریه منتقل شد.

در پی انتشار خبر مجروح یا کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش، صفحات مختلف در  شبکه اجتماعی توئیتر، به نوعی خبر کشته شدن البغدادی را تایید کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی العراقیه منابع نظامی فاش ساختند تیم آمریکائی مأمور کشتن اسامه بن لادن تروریست اکنون مأمور شکار ابراهیم السامرائی مشهور به ابوبکر البغدادی در عراق شده است. این گروه اکنون مشغول جمع آوری اطلاعات درباره تحرکات و محل حضور این تروریست در عراق است.

دولت عراق نیز مبلغ ۲۵ میلیون دلار برای اطلاعاتی که منجر به کشتن یا دستگیری  ابوبکر البغدادی شود جایزه تعیین کرده است.

به گزارش پایگاه خبری المختصر، محفوظ ولد والد معروف به ابو حفص الموریتانیمفتی سابق القاعده گفت: «خلافت ابوبکر  بغدادی و ادعای دولت اسلامی در عراق و شام بر بنیان های  فاسدی بنا شده اند.»

خسارتهای سنگین به گروهک تروریستی داعش

وزارت دفاع عراق از کشته شدن ۲۳ چچنی، روسی و یمنی در بمباران منطقه ای در استان صلاح الدین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات آمریکایی گفتند: در حملات هوایی آمریکا در عراق کاروانی متعلق به  گروهک تروریستی داعش متشکل از ۱۰ دستگاه خودرو نزدیک شهر موصل منهدم شد.

وزارت دفاع عراق از هلاکت مسئول نظامی گروه تروریستی داعش در ناحیه سعدیه و ۲۵ تن از معاونانش در حملات هوایی ارتش به مواضع این گروه در دیاله خبر داد.

به گزارش سومریه نیوز از بغداد، این وزارت خانه در بیانیه ای اعلام کرد منابع اطلاعات نظامی از کشته شدن یکی از خطرناکترین مسئولان گروه داعش در ناحیه سعدیه مشهور به ابو بلال و ۲۵ تن از معاونانش در حملات هوایی ارتش به مواضع آنان در دیاله خبر دادند.

آزادی چند روستا در استان الانبار

شماری از روستاها در استان الانبار در غرب بغداد از سیطره گروهک تروریستی داعش آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای اعلام کرد نیروهای مشترک لشکر هفدهم پیاده و فرماندهی لشکر چهاردهم پیاده و لشکر ششم ارتش عراق با همکاری نیروهای پلیس و داوطلبان مردمی و با پشتیبانی نیروی هوایی موفق شدند مناطق الرفروش و دویلیبه و روستای شنیتر را در یک عملیات نظامی گسترده آزاد کنند.

این بیانیه می افزاید، نیروهای عراقی موفق شدند از کانال الثرثار عبور کنند و همچنان در حال پیشروی به سوی منطقه عامریه فلوجه در غرب بغداد هستند.

چهار نفر از اعضای گروهک تروریستی داعش در درگیری های مسلحانه با نیروهای عراقی در منطقه السعود در شمال شرق منطقه بلد در جنوب تکریت کشته شدند. در این درگیری ها هشت نفر از نیروهای عراقی نیز زخمی شدند.

یک منبع امنیتی در بغداد از انفجار خودرویی بمب گذاری شده در منطقه حبیبیه در شرق بغداد و کشته شدن ۱۱ غیر نظامی و زخمی شدن ۴۳ تن دیگر خبر داد.

 

منبع: واحد مرکزی خبر

نظر شما