شناسهٔ خبر: 73338 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

در واکنش به واگذاری کامل مجلسین آمریکا به جمهوری‌خواهان

پلوسی: مشارکت پایین رأی‌دهندگان آمریکایی نگران‌کننده‌تر از شکست دموکرات‌ها است

پلوسی/1 رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که شکست این حزب ناشی از برنامه‌هی تبلیغاتی آن نبوده است، بلکه حاصل میزان پایین مشارکت مردم در انتخابات است، امری که حتی از پیروزی یا شکست هر یک از دو حزب نگران‌کننده‌تر است.

به گزارش نماینده، نانسی پلوسی رهبر اقلیت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به شکست این حزب در انتخابات کنگره این کشور و خطاب به اعضا و هواداران این حزب گفت که این شکست ناشی از برنامه تبلیغی یا پیام‌های انتخاباتی این حزب نبوده است بلکه بیش از آن ناشی از اشتباه رأی دهندگان است.  

وی در سخنان ۷۵ دقیقه‌ای خود در مقابل اعضای انجمن‌ها و کمیته‌های حزبی دموکرات‌ها گفت که این شکست ارتباطی با پیام‌های این حزب نداشته و تمامی آن ناشی از میزان (پایین) مشارکت رأی‌دهندگان است - و اگر دموکرات‌های بیشتری به پای صندوق‌های رأی می‌آمدند، نامزدهای دموکرات بیشتری برنده رقابت‌های انتخاباتی می‌شدند.

پلوسی همچنین از همکاران خود در کنگره خواست تا "مسئولیت اخلاقی" خود را انجام داده و رأی‌دهندگان بیشتری را به پای صندوق‌های رأی بکشانند.

این نماینده ارشد دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: "سال آتی باید سالی برای گسترش گستره مردمانی باشد که رأی می‌دهند. من بابت رأی ندادن افراد واجدشرایط در انتخابات امسال نگران شده‌ام. ما دارای جادو و منابع (کافی) برای برخورداری از یک ثبت‌نام گسترده در سراسر کشور به منظور شرکت در انتخابات هستیم که می‌تواند به نفع دموکرات‌ها تمام شود. "

پلوسی در ادامه افزود که واقعا برای من مهم نیست که رأی دهندگان به دموکرات‌ها یا جمهوری‌خواهان رأی بدهند، بلکه تنها نکته مهم رأی‌دادن آن‌ها است.

وی گفت: "من اهمیت نمی‌دهم که اگر رأی‌دهندگان به جمهوری‌خواهان رأی دهند، تنها رأی دادن، وارد بازی شدن، به شمارش درآمدن و توجه مردم به آنچه موجب نگرانی‌شان می‌شود مهم است. "

جرولد نادلر دیگر عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز در اظهاراتی مشابه گفت که "ما باختیم، تنها به خاطر اینکه مردم برای آمدن (به پای صندوق‌ها) و رأی دادن انگیزه کافی نداشتند. و تمامی این کارزار - نه تنها کارزار بلکه تمام فرصت طی این سال‌ها - داشتن رئیس جمهوری بود که در حین برخورداری از سمتی قدرتمند، از حمله به جمهوری‌خواهان، تمایز قایل شدن و دفاع از سیاست‌های خود خودداری کرد. "

 

منبع: تسنیم

نظر شما