شناسهٔ خبر: 73318 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ترقی:

دست کشیدن از مذاکرات در شرایط فعلی به صلاح نیست /از مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم

ترقی/1 عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه دست کشیدن از مذاکرات در شرایط فعلی به صلاح نیست، گفت: نظام اسلامی با پیروزی جمهوری خواهان از مواضع و اصول خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

به گزارش نماینده، حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با فارس در مشهد اظهار کرد: جمهوری خواهان جزء مخالفان سرسخت توافق با ایران هستند و جنگ طلبی در مشی و مرام آنهاست اما هیچ یک از این موارد سبب نمی‌شود که نظام اسلامی از مواضع و اصول خود دست برداشته و عقب‌نشینی کند.

وی با اعلام اینکه چارچوب‌ها مشخص بوده و مشکلی برای ادامه مذاکرات وجود ندارد، افزود: اگر سیاست‌های جمهوری خواهان مانع به نتیجه نرسیدن مذاکرات شود، نظام اسلامی چیزی را از دست نمی‌دهد اما اعتقاد داریم که ترس از به نتیجه نرسیدن مذاکرات نباید سبب عبور از خط قرمزها و نداشتن پایبندی به مواضع و چارچوب‌ها، شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: بی‌تردید پیروزی این حزب به نفع تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیست و به احتمال زیادی جمهوری خواهان بحث تحریم‌ها را دنبال کرده و در مسیر مذاکرات سنگ‌اندازی می‌کنند ولی با وجود تمام این مسائل باید همچنان با روحیه مقاومت و ایستادگی، حقانیت خود را به اثبات برسانیم.

ترقی با اشاره به اینکه برخی اعتقاد دارند که باید مذاکرات را ادامه نداد، یادآور شد: دست کشیدن از مذاکرات در شرایط فعلی به صلاح نیست و باید این راه را ادامه داد زیرا چارچوب‌ها و اهداف مذاکرات ایران با غرب مشخص بوده و اگر به خاطر سیاست جمهوری خواهان توافقی حاصل نشود، افکار عمومی جهان جمهوری اسلامی را مقصر نمی‌داند.

وی تاکید کرد: نقد جمهوری خواهان به عملکرد دموکرات‌ها، اوباما را تحت فشار قرار می‌دهد و در چنین شرایطی رسیدن به توافق قدری سخت و دشوار است.

 

نظر شما