شناسهٔ خبر: 73274 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش "نماینده" از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها؛

از حضور پررنگ دانشگاه آزاد تا همسایگی روزنامه های «جوان» و «آفتاب یزد»

نمایشگاه مطبوعات

به گزارش نماینده، بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی عصر امروز با شعار «آزادی مسوولانه» در مصلای امام خمینی(ره) افتتاح می شود اما از هم اکنون اصحاب رسانه در شبستان مصلا حضور پیدا کرده اند و در حال تدارک و برنامه ریزی برای آغاز رسمی نمایشگاه هستند.

**خبرگزاری ها که همچون دوره های گذشته نمایشگاه در کنار هم قرار دارند، غرفه های خود را آماده کرده اند.

** نشریات استانی، پزشکی و دانشجویی هم در این دوره از نمایشگاه اعلام حضور کرده اند، غرفه نشریات پزشکی در انتهای شبستان قرار گرفته است.

** اعضای تحریریه یکی از روزنامه ها با لباس متحد الشکل در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها حضور یافته اند.

** اکثر روزنامه ها، هفته نامه ها و نشریات که از نظر سیاسی نزدیک به دو جریان شاخص هستند و اخبار آنها را به صورت ویژه منعکس می کنند در این دوره از نمایشگاه ثبت نام کرده اند اما مطبوعات بر خلاف خبرگزاری ها و پایگاه اطلاع رسانی در کنار هم قرار ندارند اما نکته قابل توجه همسایگی روزنامه جوان و آفتاب یزد است، این دو روزنامه از نظر سیاسی کاملا با یکدیگر متفاوتند.

**دانشگاهاز آزاد اسلامی هم ترجیح داده است حضور پررنگی در نمایشگاه امسال مطبوعات ایفاء کند، خبرگزاری آنا، روزنامه فرهیختگان و معاونت فرهنگی، اجتماعی این دانشگاه، غرفه های جداگانه را برای خود ثبت کرده اند.

** روزنامه هما(هوادارن محمود احمدی نژاد) که چند روز پیش خبر انحلال مجتمع رسانه ای «هما» در رسانه ها مخابره شد در این دوره از نمایشگاه صاحب غرفه است.

**تعدادی از هفته نامه ها و نشریات فقط شماره های پیشین خود را در غرفه های متبوعشان قرار داده اند و هنوز خود را به شبستان مصلا نرسانده اند و به احتمال زیاد فعالیت خود را پس از مراسم افتتاحیه آغاز خواهند کرد.

** پنجره، پایگاه اطلاع رسانی "نماینده" در بیستیمن نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی هم گشوده شده است و منتظر حضور مخاطبان، فعالان سیاسی، فرهنگی، نمایندگان و مسئولان کشوری و لشکری است.

** مراسم افتتاحیه قرار است عصر امروز ساعت ۱۵ با حضور علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی «معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد» و مدیران مسئول مطبوعات، خبرگزرای ها و پایگاه های اطلاع رسانی در طبقه دوم شبستان مطلای امام خمینی(ره) برگزار شود.

** پایگاه اطلاع رسانی "نماینده" در هفته جاری، اخبار، گزارش و حاشیه های نمایشگاه مطبوعات را منعکس می کند.

نظر شما