شناسهٔ خبر: 73160 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

جنبش عدم تعهد تجاوز ارتش رژيم صهيونيستی به مردم فلسطين را محکوم کرد

حسین دهقانی سرپرست نمايندگی دائمي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد گفت: جنبش عدم تعهد بار ديگر تجاوز ارتش رژيم صهيونيستی به مردم فلسطين مخصوصا تجاوز مرگبار درماه‌های تیر و مرداد سالجاری به نوار غزه را محكوم کرد.

به گزارش نماینده به نق از مهر، حسین دهقاني سفير و سرپرست نمايندگي دائمي جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل متحد- نيويورك روز چهارشنبه به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در جلسه مربوط به موضوع استعمارزدايي به تشریح مواضع اصولی کشورمان پرداخت.

سفیر کشورمان در سخنان خود اظهار داشت: جنبش عدم تعهد بار ديگر تجاوز ارتش رژيم صهيونيستي به مردم فلسطين مخصوصا تجاوز مرگبار درماههاي تیر و مرداد سالجاری به نوار غزه را محكوم مي‌كند و این محکومیت نه فقط بخاطر تعداد تلفات زیاد شهروندان غير نظامي فلسطيني است، بلكه بخاطر تعداد زیاد زنان و كودكان و افراد مسن قربانی در جنایات اخیر غزه می باشد که به آوارگی و بي خانمانی حدود نیم میلیون نفر از فلسطینیان انجامیده است.

وی افزود: حملات و تجاوزات پیاپی هوايي و انهدام منازل و زيرساختهای نوار غزه و بمباران تنها نيروگاه برق غزه، حمله به بيمارستان ها و حمله به منابع آب و همچنین اماکن سازمان ملل متحد نه تنها فاجعه بار بوده است، بلكه نقض علني حقوق بشر به شمار مي‌رود.

دهقانی گفت: همانطور كه در متن گزارش کمیته ويژه تحقیق در خصوص اقدامات تاثیرگذار بر حقوق بشر مردم فلسطین مورد اشاره قرار گرفته است، مي‌توان دريافت كه از سال ۱۹۶۷ تاكنون در زندان هاي رژیم صهیونیستی تعداد زندانيان رو به افزایش گذاشته و ۸۵۰ هزار زنداني شامل ۲۵ هزار کودک دارد و بدون محاکمه همچنان در زندان های این رژیم بسر می برند و علاوه بر این رژيم صهيونيستي سایر حقوق شهروندی فلسطيني ها علي الخصوص در قدس شرقي را نقض كرده‌ است.

سفیر کشورمان در ادامه اظهار داشت: در اين راستا جنبش عدم تعهد، از تصميم کمیته حقوق بشر سازمان ملل برای اعزام هیات بين المللي جهت بررسی موارد نقض حقوق بشر و جنایات رژیم اشغالگر در غزه استقبال مي‌كند.

نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: جنبش عدم تعهد بنابر مصوبات شانزدهمین اجلاس سران این جنبش در تهران در سال ۱۳۹۱ از رژیم اشغالگر صهیونیست مي‌خواهد تا سريعا و بدون هیچ قید و شرطی نسبت به آزادی زندانیان فلسطینی و همچنین آزادی نمایندگان فلسطین اقدام کرده و به  محاصره غير قانوني غزه خاتمه دهد و تمامي نقاط مرزي و عبور و مرور برای مردم غزه باز كند.

دهقانی همچنین در خصوص اشغال بلنديهاي جولان سوريه توسط رژيم صهیونیستی گفت: جنبش عدم تعهد از این رژیم غاصب مي‌خواهد تا به مفاد قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت عمل کرده و سريعا نيروهاي خود را از بلنديهاي جولان خارج کند.

نظر شما