شناسهٔ خبر: 73150 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

فروش پروتز ۸۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۸ میلیون!

رئیس شعبه ۵۱ تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بخشی از پروتزهایی که به نام تولیدات کشورهایی چون آمریکا، سوییس و کانادا وارد کشور می‌شوند در واقع همگی تولید کشور چین هستند.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، مرتضی خدایی رئیس شعبه ۵۱ تعزیرات حکومتی استان تهران درباره وقوع برخی تخلفات در حوزه واردات تجهیزات پزشکی اظهار داشت: بخشی از تخلفات مربوط به ورود پروتزها است به گونه‌ای که بخشی از پروتزهایی که به نام تولیدات کشورهایی چون آمریکا، سوییس و کانادا وارد کشور می‌شوند در واقع همگی تولید کشور چین هستند.

وی با اشاره به فروش اینگونه از پروتزها با نرخ چند برابر قیمت‌ تمام‌شده گفت: به عنوان مثال پروتزهای زانو که قیمت تمام شده آنها ۸۰۰ هزار تومان است، ‌ با مبالغی مانند ۱۵ یا ۱۸ میلیون تومان به بیماران فروخته می‌شود.

خدایی با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی میلیاردها دلار پول جابجا می‌شود اما کسی متوجه این حوزه نیست خاطرنشان کرد: برخی واردکنندگان بر سر مردم بلا می‌آورند که در حال حاضر چند پرونده که وضعیت عمیقی دارند، در تعزیرات رسیدگی می‌شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۰۸-۱۷ ۱۰:۱۱حقایقی 0 0

    بنام خدا      سلام  در مورد پزشکی   و وسایل مورد نیاز وپروتز های دندان وغیره متاسفانه در سالهای اخیر بعنوان تجارت سود اور ونه بعنوان طبابت و رفع حوائج مردم نگاه وسوسه انگیز با سود سرشار شده است که امید انکه وزیر فعلی این مسائل را سرو سامان دهد. باتشکر
                                

نظر شما