شناسهٔ خبر: 73080 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امین‌زاده از پژوهشکده علوم‌شناختی پردیس بازدید کرد/ گفتگو با کمال خرازی

امین زاده/1 معاون حقوقی رئیس‌جمهور دقایقی پیش از پژوهشکده علوم‌شناختی پردیس بازدید کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس‌جمهور دقایقی پیش ضمن بازدید از پژوهشکده علوم‌شناختی پردیس با علیرضا مرادی رئیس پژوهشکده و کمال خرازی رئیس هیئت امنای پژوهشکده علوم شناختی دیدار کرد.

پژوهشکده علوم‌شناختی پردیس نهادی غیردولتی و غیرانتفاعی است که هدف از آن گسترش پژوهش و آموزش در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی است که فعالیت خود را در سال ۱۳۷۶ به عنوان مؤسسه مطالعات علوم شناختی آغاز کرد و در سال ۱۳۸۲ از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری به عنوان پژوهشکده علوم‌شناختی شناخته شد. توسعه این دانش نو در جمهوری اسلامی ایران تربیت محققان برجسته و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی کشور در زمینه علوم فناوری‌های شناختی از اهداف پژوهشکده علوم شناختی است. پژوهشکده با توجه به مسائل مورد ابتلای جامعه همواره در تلاش است از یافته‌های علوم‌شناختی در حل مشکلات اجتماعی کمک بگیرد و از این رو نسبت به ابعاد کاربرد علوم‌شناختی توجه جدی دارد.

علوم شناختی حوزه‌ای میان‌رشته‌ای است که در آن دانشمندان عصب‌شناس، روانشناس، انسان‌شناس، مردم‌شناس و متخصصان هوش مصنوعی در یک تحول جمعی در پی کشف اسناد ذهن و مغز و کارکردهای شناختی آن هستند. از سوی دیگر، بررسی ماهیت ذهن و آگاهی انسان و رابطه ذهن و مغز در حوزه فلسفه ذهن بررسی می‌شود. رویکرد شناختی در حوزه‌های دیگر نظیر آموزش و پرورش شناختی، جامعه‌شناسی، علوم ارتباطات و رسانه، روانپزشکی، مهندسی، پزشکی، علوم دفاعی و حتی اقتصاد و مدیریت نیز کاربرد دارد.

 

نظر شما