شناسهٔ خبر: 73025 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

منابع هندی خبر دادند

پرداخت ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی نفتی هند به ایران در قالب اقساط توافق ژنو

دلار/1 منابع هندی اعلام کردند پالایشگاه‌های این کشور ۵۰۰ میلیون دلار از بدهی نفتی هند به ایران را در قالب اقساط توافق ژنو پرداخت کردند.

به گزارش نماینده به نقل از رویترز، منابع صنعتی هندی خبر دادند، پالایشگاه‌های هند پرداخت ۹۰۰ میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده درآمدهای نفتی ایران بر اساس توافق موقتی ژنو را امروز چهارشنبه تکمیل کردند.

یکی از این منابع آگاه گفت، نخستین قسط ۴۰۰ میلیون دلاری هند ماه گذشته تسویه شد و امروز شرکت‌های پالایشگاهی هندی دومین قسط ۵۰۰ میلیون دلاری را پرداخت کردند.

به گفته این منابع هندی، هر کدام از شرکت‌های پالایشگاهی مانگالور و پتروکمیکال و اسار اُیل، ۲۲۰ میلیون دلار و شرکت ایندین اُیل نیز حدود ۶۰ میلیون دلار  و شرکت هیندوستان پترولیوم حدود ۵ میلیون دلار از ۵۰۰ میلیون دلار این قسط را پرداخت کرده‌اند.

پالایشگاه‌های هندی حدود ۴۵ درصد پرداخت‌های نفتی خود را به روپیه و از طریق یک بانک محلی پرداخت می‌کردند. ایران از این پول برای پرداخت پول کالاهای وارداتی از هند استفاده می‌کرد.

به گزارش فارس، مبالغ پرداخت شده از سوی هند اقساط سوم و چهارم ایران برای تمدید توافق موقتی ژنو به شمار می‌رود که قرار بود به ترتیب ۲۶ شهریور و ۱۸ مهر ماه پرداخت شوند.

قسط سوم به مبلغ ۴۰۰ میلیون دلار از سوی هند در تاریخ ۲۹ مهر ماه به حساب بانک مرکزی ایران در امارات واریز شد. به این ترتیب، قسط سوم با تاخیر ۳۵ روزه و قسط چهارم به مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار با تاخیر ۲۷ روزه به ایران پرداخت شده است.

 

منبع: فارس

نظر شما