شناسهٔ خبر: 73011 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ

ظاهر متفاوت رزمندگان حزب الله در مراسم عاشورا + تصاویر

حضور متفاومت نیروهای حزب الله در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ضاحیه جنوبی لبنان باعث تعجب برخی از مردم شد.

به گزارش نماینده به نقل از ابنا، منابع خبری در لبنان همزمان با برگزاری مراسم عزای حسینی تصاویری از گروه نظامی ویژه و خاصی از حزب‌الله لبنان منتشر کردند.

در این تصاویر، اشخاصی که لباس مشکی کامل با یک ماسک خاص پوشیده‌اند در کنار هیأت‌های مذهبی عاشورا در ضاحیه جنوبی بیروت دیده می‌شوند که مسئول تأمین امنیت مراسم را بر عهده دارند.

این نیروهای نظامی که یک بازوبند قرمز نیز بر دست راست خود بسته‌اند باعث تعجب مردم ضاحیه جنوبی بیروت شدند که به گفته ساکنین این منطقه برای اولین بار است که حزب‌الله لبنان در مراسم عمومی از این نیرو‌ها استفاده می‌کند.

برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند که این نظامیان نیروهای SWAT هستند که سازماندهی و برقراری امنیت را در مراسم عزاداران حسینی بر عهده دارند.

نیروهای SWAT یک گروه ویژه مجهز به انواع تجهیزات و دارای آموزش کافی برای انجام ماموریت‌ هستند که از شهرت جهانی برخوردار بوده و مهارت و تجربه زیادی در رویارویی با موقعیت‌های استثنایی دارند.

براساس این گزارش، اهالی ضاحیه جنوبی و بعلبک با وجود وضعیت جوی نامناسب و تهدیدهای تکفیری‌ها مراسم روز عاشورای حسینی را هرچه باشکوه‌تر برگزار کردند.

عاشقان اباعبدالله الحسین در شهر بعلبک و ضاحیه با شرکت در راهپیمایی بسیار باشکوهی سالروز شهادت امام حسین(ع) را به عزاداری پرداختند.

راهپیمایی روز عاشورا در بعلبک از مقابل مقام سیده خوله دختر امام حسین(ع) آغاز شد و راهپیمایان با وجود سرمای هوا و تهدیدهای امنیتی از صبح زود در این مراسم حسینی شرکت کرده بودند.

راهپیمایان که پرچم‌های عزا و تصاویر شهدای مسیر جهاد و مقاومت را در دست داشتند یکصدا شعار هیهات من الذله و لبیک یا حسین را سر می‌دادند.

در این راهپیمایی «شیخ محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب الله و «محمد یاغی» مسئول منطقه بقاع و برخی نمایندگان پارلمان و شخصیت‌های لبنانی نیز شرکت کرده بودند.

نظر شما