شناسهٔ خبر: 72935 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آخرین وضعیت ترافیکی استان‌های سردسیر/ اغلب محور‌های برف‌خیز باز است

برف/1 در حال حاضر ۴ محور شمشک-دیزین‌، رودسر-رحیم‌آباد‌، آزادراه چالوس-مرزن‌آباد و محور پونل-خلخال به دلیل تغییرات جوی هوا مسدود است، اما اغلب راه‌‌های استان‌های سردسیر باز است و برف‌روبی و نمک‌پاشی در جاده‌های برف‌خیز ادامه دارد.

به گزارش نماینده، در حال حاضر اغلب راه‌های مواصلاتی کشور باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

به دلیل بارش برف در برخی محور‌های مواصلاتی کشور رانندگانی که قصد تردد در محور‌ استان‌های سردسیر و برف‌خیز را دارند، حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند. ‌‌

* ممنوعیت تردد به دلیل مداخلات جوی‌

محور فرعی شمشک ـ دیزین‌ واقع در استان‌های البرز و تهران‌ از ساعت ۱۵ روز ۲۹ مهر تا اطلاع بعدی‌ به دلیل بارش برف مسدود و تردد از محور کرج-گچسر-مرزن‌آباد انجام ‌می‌شود.

محور رودسر-رحیم آباد‌ واقع در استان گیلان از ساعت ۱۲ مورخ ۴ آبان ماه به دلیل بالا آمدن سطح رودخانه‌ مسیر تا اطلاع ثانوی مسدود و عبور از محور جایگزین کلاچای – بی‌بالان رحیم آباد انجام می‌شود.

آزادراه چالوس – مرزن آباد (شمال به جنوب)، واقع در استان مازندران‌‌ از ساعت ۱۵ روز ۴ آبان ماه تا اطلاع بعدی‌ به دلیل ریزش کوه مسدود و تردد از محور قدیم مرزن‌آباد – چالوس و بالعکس انجام می‌شود.

محور پونل - خلخال به دلیل بارش برف شدید در حوزه استحفاظی خلخال از سوی راهدارخانه این شهرستان مسدود اعلام شده است، در گردنه کوهین نیز بارش برف و باد گزارش شده است.

همه محور‌های مواصلاتی استان گیلان باز است

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی با تلاش راهداران گیلانی برای بازنگه داری راه‌های سخت‌گذر با وجود بارش شدید برف، تمامی محورهای مواصلاتی گیلان باز است و تلاش راهداران به باز‌ نگه داشتن راه‌های کوهستانی استان معطوف شده است.

بنا به گفته مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان، ‌کاهش محسوس دما و بارش نزولات جوی در این استان ادامه دارد؛ ‌بارش شدید برف تردد در نقاط کوهستانی را با کندی مواجه کرده است و تمام تلاش اکیپ‌های راهداری برای بازنگه‌داری و برقراری ایمنی محورهای برف‌گیر به کار گرفته شده است.

خاوری افزود: این در حالی ست که همزمان با اولین روز از آغاز دهه ایمنی‌، (۱۴ آبان‌ماه)، رسالت این اداره کل به عنوان یکی از متولیان برقراری ایمنی دو چندان شده است.

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت‌: با وجود بارش شدید برف در سطح استان که در برخی از مناطق به ۱ متر رسیده است همه محورهای مواصلاتی استان باز بوده و عوامل راهداری مشغول انجام عملیات در این محورها هستند و مسیرهای سخت‌گذر و گردنه‌ها با محدودیت‌هایی ترافیکی مواجه است.

وی افزود: با شروع بارش برف به ویژه در مناطق کوهستانی و برف‌گیر، اکیپ‌های راهداری با به کار‌گیری انواع ماشین‌آلات راهداری و نیروی انسانی در سطح جاده مستقر شده تا ضمن بازنگهداری راه‌ها نسبت به رفع مشکلات احتمالی مسافران اقدام کنند.

هم اکنون ارتفاع برف درمناطق کوهستانی اسالم به خلخال ۱ متر، حشمت آباد رودبار، دیلمان، پونل هیرو آباد در رضوان‌شهر، بلوردکان خصیل دشت املش ۳۰ تا۴۰ سانتی‌متر، و ارتفاع برف درمحور کوهستانی آبی نام سیاهکل ۶۰ سانتیمتر می‌رسد.

خاوری اظهار داشت: ارتفاع برف در دیگر مناطق استان بین ۱۰ تا  ۱۵سانتیمتر گزارش شده است.

درحال حاضر همه راه‌های استان گیلان باز است و با توجه به حجم زیاد بارش برف، تردد در نقاط سخت‌گذر با زنجیر چرخ امکانپذیر است‌ بنابراین به رانندگان توصیه می‌شود، خودروهای خود را به سوخت کافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ مجهز کنند.

* اسکان ۴۰ نفر از مسافران در راه مانده در راهدارخانه‌های آذربایجان شرقی

سرپرست مدیریت راهداری آذربایجان شرقی از اسکان ۴۰ نفراز مسافران در راه مانده در راهدارخانه‌ها خبر داد.

‌حسن زاده گفت‌: بارش برف همراه با کولاک که از بعد از ظهر روز گذشته آغاز و تا صبح امروز چهارشنبه در سطح استان ادامه داشت موجب گرفتار شدن تعدادی از مسافران ورانندگان در جاده‌ها شد.

وی افزود‌: با تلاش راهداران ۴۰ نفر از مسافران در راه مانده در راهدارخانه‌های آزاد‌راه تبریز – زنجان اسکان داده شده و همچنین به ۱۰۰ دستگاه خودرو گرفتار در کولاک امدادرسانی شد‌.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان آذربایجان شرقی اظهارداشت‌: بیشترین بارش‌ها در آزاد‌راه تبریز- زنجان و جاده‌های مواصلاتی شهرستان‌های سراب، مراغه‌، هشترود‌، چاراویماق‌، بستان آباد و میانه بوده که ارتفاع برف در حوزه راهدارخانه بارگاه در آزادراه تبریز- زنجان به ۳۰ سانتی متر رسید‌

حسن‌زاده اضافه کرد: با وجود بارش برف و کولاک شدید دربرخی از محورها تمامی راه‌های اصلی‌، فرعی و روستایی استان باز بوده و تردد درآنها جریان دارد‌.

* همه راه‌‌های برف‌خیز جلفا باز است/ محور مرزی جلفا - اصلاندوز باز شد

‌سرپرست اداره راه و شهرسازی جلفا هم از باز بودن همه محوهای این شهرستان خبر داد.

کنگری اظهار داشت: با وجود بارش برف در روزهای تعطیل تمامی راه‌های اصلی‌، فرعی و روستایی شهرستان باز است و تردد در آنها ‌جریان دارد.

وی افزود‌: ارتفاع برف در جاده‌ها ۱۵ سانتیمتر بوده که با تلاش همکاران راهداری در حال حاضر تمامی محورهای شهرستان باز است.

سرپرست اداره راه وشهرسازی جلفا اظهار داشت‌: بارش باران نیز موجب ریزش کوه در گردنه «ننم وای» و مسدود شدن مقطعی محور مرزی جلفا - اصلاندوز شده بود که با اعزام ماشین‌آلات راهداری این مسیر ترانزیتی نیز بازگشائی شد.

همه راه‌های مواصلاتی استان اردبیل باز است

مرکز مدیریت راههای راه و شهرسازی استان اردبیل از بارش برف در محورهای استان خبر داد.

پس از بارش اخیر برف در استان اردبیل، ‌ با توجه به بارش برف سنگین و لغزندگی سطح جاده‌ها در اکثر محورهای مواصلاتی استان به هموطنان‌ توصیه می‌شود از مسافرت‌های غیرضروری تا آرامش کامل اوضاع جوی درصورت امکان خودداری کنند.

رانندگان و مسافران در این استان‌ در صورت ضرورت تردد در راه‌ها لازم است حتماً وسایل نقلیه خود را به زنجیر چرخ و دیگر تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز کرده و با احتیاط و سرعت مطمئنه رانندگی و با ماموران راهداری و پلیس راه همکاری کنند.

هم اکنون همه راههای اصلی و فرعی استان باز و تردد در آنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

بارش برف و باران و مه گرفتگی در محورهای خراسان رضوی/ رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند

دیگر استانی که این روز‌ها شاهد بارش نزولات جوی و بخصوص برف است، خراسان رضوی است.

‌مرکز مدیریت راه‌های راه و شهرسازی خراسان رضوی با اعلام بارش برف و باران و پدیده مه گرفتگی در اغلب محور‌های استان خواستار رعایت نکات ایمنی به‌ ویژه سرعت مطمئنه و اجتناب از سبقت‌های غیرضروری توسط رانندگان شد.

‌هم اکنون شاهد بارش برف پراکنده در محورهای قوچان، کلات و همچنین بارش باران در محورهای مشهد-تربت حیدریه، مشهد-نیشابور، مشهد –چناران، زاوه و بردسکن هستیم که موجب لغزندگی جاده‌ها شده است و براین اساس رعایت نکات ایمنی به‌ ویژه سرعت مطمئنه و اجتناب از سبقت‌های غیرضروری برای رانندگان عبوری از این محورها ضروری است.

بنابراین گزارش همچنین در محورهای مشهد - سرخس (گردنه مزداوند)، مشهد-فریمان (سنگ بست)، تایباد و صالح آباد شاهد پدیده مه گرفتگی هستیم که موجب کاهش دید و کندی تردد خودروها در محورها شده است.

بارش برف و باران در جاده‌های‌ کردستان موجب کندی تردد شد

مدیر کل راه و شهرسازی کردستان در این‌باره گفت: بارش برف و باران محورهای کردستان را فرا گرفت و  در بعضی از ارتفاعات موجب کندی تردد شد.

‌محمد صادق وجدی با اعلام این مطلب اظهار داشت: پس از بارش‌های اخیر که محورهای استان را فرا گرفت با توجه به آمادگی اکیپ‌های راهداری مستقر در راهدارخانه‌ها همزمان با شروع بارش که در ارتفاعات ژالانه، زرینه، صلوات آباد ‌به صورت برف و کولاک بوده، عوامل راهداری نیزاقدامات لازم، برفروبی و نمک‌پاشی را انجام داده و هم اکنون تردد در تمامی محورهای استان جریان دارد.

وجدی از تمامی رانندگان خواست به نکات ایمنی، توصیه‌های عوامل راهداری و پلیس راه توجه کنند؛ رانندگان در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کرده و چنانچه سفرشان ضروری است از تجهیزات زمستانی و وسایل گرمایشی، زنجیر چرخ استفاده کرده و از سلامت خودرو اطمینان حاصل کنند.

 

منبع: فارس

نظر شما