شناسهٔ خبر: 72828 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

محمد العريفي مفتي سرشناس و جنجالي وهابيت در عربستان سعودي:

کتک زدن زن جايز است زيرا مثل چارپا نفهم است!

العریفی فتوای جدید و عجیب غریب مفتی وهابیت در عربستان سعودی مرا به این واداشت که تأملی کنیم که آیا واقعا این شخص یک مسلمان است یا یک یهودی؟

به گزارش نماینده در این مطلب قبل از اینکه مطالب عرض شود شما را دعوت می کنیم که پای سخنان خالق خودمان خداوند متعال بنشینید و پس از سخنان ایشان مطالبم را عرض خواهم کرد:

«یا ایُّها الناس اِنّا خلَقناکم من ذَکَرٍ و اُنثی و جَعلناکم شعوباً و قَبائل‌َ لِتَعارفوا ان‌َّ اَکرمَکُم عِندالله اتقیکم‌» (حجرات)

ای مردم‌! ما شما را از مرد و زنی آفریدیم و شما را شعبه شعبه و قبیله قبیله قرار دادیم تا بدین ترتیب‌، یکدیگر را بشناسید (زیرا همه یک رنگ و یک شکل بودید، یکدیگر را از هم تمیز نمی‌دادید و امکان شناسایی میسر نمی‌شد) و بدانید گرامی‌ترین شما نزد خدای متعال باتقواترین شماست‌.

 

«یا ایُّها الناس‌ُ اتَّقوا ربَّکُم‌ُ الَّذی خَلَقَکُم مِن نَفْس‌ٍ واحِدَة‌ٍ وَ خَلَق‌َ مِنْها زَوْجَها وَ بَث‌َّ مِنْهُما رِجالاً کَثیراً وِ نِسأً وَ اتَّقوا اللهَ الَّذی تَسائَلون‌َ بِه وَ الأرْحام ...»(نساء آیه 1)

ی مردم‌! در برابر خداوند تقوا داشته باشید. (از گناه و شرارت بپرهیزید) پروردگاری که شما را از یک سرشت و نفس واحد آفرید، و از همان نفس‌، همسرش را نیز پدید آورد. و از آن دو (آدم و حوا) مردان و زنان زیادی را پراکنده کرد. و در مورد خدایی که به خاطر او از همدیگر درخواست می‌کنید، دربارة اقارب و ارحام خود تقوا پیشه کنید.

 

«فَاسْتَجاب‌َ لَهُم‌ْ رَبُّهُم إنّی لااُضیع‌ُ عَمَل‌َ عامِل‌ٍ مِنْکُم مِن ذَکَرٍ أو أُنثی‌َ بَعْضُکُم مِن بَعْض‌«(آل عمران آیه195)

وقتی عده‌ای از مردم با ایمان و خداپرست‌، از خداوند می‌خواهند آن‌ها را از اهل جهنم قرار ندهد و گناهانشان را بیامرزد، پروردگار در پاسخ می‌فرماید: دعایشان مستجاب شد. و آنها بدانند که من عمل نیک آنها را چه مرد باشند و چه زن‌، ضایع نخواهم کرد.

 

«ولَهُن‌َّ مِثْل‌ُ الَّذی عَلَیْهِن‌َّ»

هر حقی که مرد بر گردن زن دارد، به همان اندازه زن نیز بر عهدة مرد حقوقی دارد

 

«للرِّجال‌ِ نَصیب‌ٌ مِمَّا اکْتَسَبوا وَ لِلنِّسأِ نَصیب‌ٌ مِمَّا اکْتَسَبْن‌َ»

برای مردان از تلاشهای اقتصادی آنها بهره‌ای است و برای زنان نیز همان بهره از تلاشهای اقتصادی آنهاست‌

آری ، این سخنان خداوند متعال در قرآن کریم است که اینگونه ایشان می فرمایند که زنان با مردان هیچ تفاوتی با هم ندارند مگر در تقوا.

متاسفانه یکی از علمای وهابی فتوایی دادند با این مضمون که:

کتک زدن زن جايز است زيرا مثل چارپا نفهم است!

حال با شنیدن و دیدن این سخنان یاد چه مطالبی می افتید من الان برای شما ذکر می کنم:

در ادیان مختلف زن مانند یک شی می باشد و فقط در خدمت مردان هستند و برای خودشان شخصیتی ندارند البته پیامبران سخنانشان همه در راه درست و صحیح بوده است ولی در دین یهود و مسیحیت کتب آنها دستمایه تحریف قرار گرفته و بر اساس نگاه خودشان نوشته شده است به چند نمونه از آنها شما را ارجاع می دهم:

مواعظ سليمان، فصل ۷، آيات ۲۶ تا ۲۸ : « و زني را كه مثل دام‌هاست و دلش تله‌هاست و دست‌هايش كمندهاست يافتم، كه تلخ‌تر از مرگ است. كسي كه در حضور خدا پسنديده است از او رهايي خواهد يافت، اما گناه‌كار گرفتار وي خواهد شد، اينك واعظ مي‌گويد؛ كه اين را دريافتم، بعد از شمردن چيزها يك به يك تا آن كيفيت حساب را دريابم، كه جان من الي الآن در جستجويش مي‌باشد و نمي‌يابد. اين است كه يك مرد از هزار پيدا كردم، از تمامي آن‌ها زني را پيدا نكردم.»

در بخش ديگري از ادبيات عبري كه در انجیل کاتولیک سومين قسمت از عهد عتقيق از مجموعه‌ي کتب مقدس است و ۱۱۸۷.در عهد عتيق، (انجيل كاتوليك) در بين سرود سليمان و مرائي واقع شده است و مترجمين مسيحي انگليسي آن را بين مزامير و مواعظ سليمان قرار داده‌اند.
يافت مي‌شود، مي‌خوانيم: «هيج شرارتي، در هيچ جايي به پاي شرارت زنان نمي‌رسد... گناه با يك زن شروع شد و به لطف اوست كه همه‌ي ما مجبوريم بميريم!»

زن در يهود، لئونارد،سويدلر، ۱۹۷۶م، ص ۱۱۵: ربي‌هاي یهود ۹ لعنت را كه خداوند همراه با مرگ به زنان، به خاطر هبوط و سقوطشان، تحميل کرده است چنين برمي‌شمارند؛
۱)تحمل بارداري
۲)تحمل درد زايمان
۳)تحمل بزرگ كردن فرزند
4) اين كه به عنوان گواه و شاهد پذيرفته نمي‌شود
 5)پس از همه‌ي اين‌ها مرگ پاداش اوست و...»  

زن در يهود، لئونارد،سويدلر، ۱۹۷۶م،ص140: ربي‌هاي يهود، اين را به عنوان وظيفه‌اي براي مردان مي‌دانند كه براي تكثير نژاد منشأ زاد و ولد باشند و رجحان واضحشان را براي فرزندان مذكر پنهان نمي‌كنند؛«براي آناني كه فرزندشان، مذكراست، خوشي و براي آن‌هايي كه فرزندشان، مؤنث است، ناخوشي است. هنگام تولد پسر همه خوش‌ حالند و هنگام تولد دختر همه غم‌زده‌اند. هنگامي كه پسري پا به جهان مي‌گذارد صلح به جهان مي‌آورد و هنگامي كه دختري متولد مي‌شود، هيچ!»

زنان اسرائيلي، حقيقت در پشت پندار، لسلي‌ هازلتون.:  زنان در جامعه‌ي يهودي قديم اجازه‌ي شهادت نداشته‌اند و ربي‌ها مي‌گفتند؛ زنان به خاطر چند لعنتي كه بر آن‌ها تحميل شده است حق شهادت ندارند، زنان در اسرائيل كنوني نيز حق شهادت دادن در دادگاه ربيون را ندارند.

زن در يهود، سويدلر، ص ۱۴۱:  در يهود، نظارت پدر بر دختر،آن اندازه مطلق است كه حتي اگر بخواهد، مي‌تواند دخترش را بفروشد و اين نكته در نوشته‌هاي ربيون آمده است؛«مرد مي‌تواند دخترش را بفروشد، اما زن نمي‌تواند، مرد مي‌تواند دختر را نامزد كند، اما زن نه.»

و اما در مسیحیت:

نامه‌ي اول پولس به تيمو تسيوس، باب دوم، آيات ۱۱ تا ۱۴:  و بايد كه زن به آرامي و با كمال اطاعت گيرد و زن را به تعليم دادن اجازت نمي‌دهيم تا آن كه زير دست مرد باشد، بلكه سكوت اختيار كند، آدم خلق شد و حوّا، آدم فريفته نشد، بلكه زن فريفته شد و از حد تجاوز نمود

انجيل كاتوليك، فصل ۳،آيه‌ ۲۲:  انجيل كاتوليك مي‌گويد:«زايش دختر يك خسارت است.»

انجيل كاتوليك، فصل ۳،آيه‌ ۲۲:  دختر به عنوان مولودي دردناك و منبعي نهايي براي آبروريزي پدرش به حساب آمده است:«دختر تو نافرمان است؟ به شدت مراقب او باش كه باعث نشود تو سبب خنده‌ي دشمنانت واقع شوي و سر زبان‌ها بيفتي و در معرض شايعات مردم، قرار گيري و آبروي خود را در ميان مردم بريزي.»

فصل ۲۶، آيات ۱۰و۱۱:  اگر يك مرد،زنش را متهم به بي‌عفتي نمايد، شهادت آن زن، به هيچ‌وجه مورد ملاحظه قرار نخواهد گرفت. زن متهم شده، بايد مورد محاكمه‌ي سختي قرار گيرد تا مشخص شود او مُجرم است يا بي‌گناه.»

اینها همه نمونه ای از سخنان ادیان مختلف درباره زنان بود حال بنظر شما این عالم وهابی یک مسلمان است یا یک یهودی و مسیحی؟؟؟؟؟؟؟

 

 

نظرات مخاطبان 1 2

  • ۱۳۹۳-۰۸-۱۳ ۱۸:۱۲ 1 24

    این وهابی نه یهودی است نه مسیحی بلکه یک خوک کثیف هست که سرش به بدنش سنگینی میکنه.
                                
  • ۱۳۹۳-۰۸-۱۴ ۰۸:۵۵حقیقی 0 2

    بنام خدا      باسلام   درمورد سخنان افراد فرق اسلامی و استناد صحیح وغلط ان به کتب اسلامی و ادیان مسیحی و یهود و استدلالات و تناقضات  سخنان کاری تحقیقی وروشنگر راست. باتشکر
                                

نظر شما