شناسهٔ خبر: 72820 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تجلی پیام عاشورا در ۱۳ آبان/ پناهیان: حاصل مذاکرات ما رسوایی استکبار است

13 آبان حجت‌الاسلام پناهیان گفت عاشورای امسال از هر سالی استکبارستیزتر است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنران مراسم امسال ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی گفت: مردم ما مردم هوشیاری هستند که با گذشت سال‌ها  یزید زمان و حسین زمان را فراموش نمی‌کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: چطور بعد از این همه پیشرفت می‌توان ۱۳ آبان را به خاطر عاشورا فراموش کرد؟

وی تاکید کرد: عاشورای امسال از هر سال دیگری استکبارستیزتر و ۱۳ آبان نیز از هر سالی عاشورایی‌تر است.

پناهیان با بیان این مطلب که عاشورا برای ما پیام استکبار ستیزی دارد، اضافه کرد: حتی اگر امروز ۱۳ آبان نبود، ما در نوحه‌هایمان شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار می‌دادیم.

خطیب مراسم یوم الله ۱۳ آبان با بیان این مطلب که استکبار فهمیده است که باید امروز مانند یزید و شمر عمل کند، اضافه کرد: استکبار فهمیده است همان طور که فاطمه(س) و حسین(ع) را محاصره کرد، امروز باید مسلمانان را محاصره کند و در تنگنا قرار دهد.

وی تاکید کرد: اما ما امروز ۷۲ تن نیستیم، حتی ۷۲ میلیون نفر هم نیستیم، ما امروز بسیاریم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به جنایات امریکا و متحدانش در منطقه گفت: جوانان جهان اسلام و حتی غیرمسلمانان  از حرم حضرت زینب(ع) دفاع می‌کنند. امروز شاهدیم که حتی اهل سنت از کربلا دفاع می‌کنند و می‌گویند حسین(ع) فرزند پیامبر است و باید از آن دفاع کرد.

وی با اشاره به این که استکبار جهانی تضعیف شده است، گفت: امروز این‌ها رویشان نمی‌شود علناً از تروریست‌ها حمایت کنند. حمایت آن ها از تروریست ها مخفیانه است. این نشاندهنده اضمحلال استکبار جهانی است.

پناهیان در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکره کنندگان هسته‌ای اشاره کرد و گفت: ‌به عنوان خادم اباعبدالله(ع) به دولتمردان عرض می‌کنم امام حسین(ع) وقتی با عمر سعد گفت‌وگو می‌کرد از موضع عزت و قدرت بود و نه انفعال. هیچ انکساری در چهره حسین(ع) دیده نشد، ‌عمر سعد ۳۰ هزار لشکر آورده بود و امام حسین تنها با چند نفر از یارانش. اما با عزت و قدرت مذاکره کرد.

وی با بیان این مطلب که تیم مذاکره کننده هسته‌ای باید این برخورد را از اباعبدالله(ع) یاد بگیرد، گفت:  مذاکره کنندگان ما باید محکم در برابر دشمنی که در حال مرگ است، بایستد و سخن بگوید.

پناهیان افزود: باید به آنها بگویید که ما حتی اگر با تروریست‌های آدمخوار گفت‌وگو کنیم با آنها کنار نخواهیم آمد. خطیب مراسم روز ۱۳ آبان تاکید کرد: در غیر این صورت لکه ننگی برایمان خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این مطلب که تیم مذاکره کننده نیاز به حقوق مضاعفی دارد، گفت:‌ وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده چون با وحشی‌ها مذاکره می‌کنند باید به آن ها حقوق مضاعف داده شود.

وی تاکید کرد: اگر آن ها با آدم‌ها مذاکره می‌کردند به این حقوق نیاز نبود. ما در همین روز اعلام می‌کنیم به مذاکره‌کنندگان و نماینگان این ملت باید حقوق مضاعف داده شود. طرف مقابل هم بداند اگر سر عقل نیاید ما خودمان آنها را سر عقل خواهیم آورد.

پناهیان با بیان این مطلب که آمریکایی‌های خبیث فکر نکنند با این مذاکرات و  این گفت‌وگوها می‌توانند برای خود آبرویی تهیه کنند، افزود: اگر دولتمردان ما با آمریکایی‌ها گفت‌وگو می‌کنند، بفهمند که این آخرین اتمام حجت است.

وی با اشاره به هیات‌های عزاداران امام حسین و راهپیمایان روز ۱۳ آبان گفت: این ابوالفضلی‌ها، علمداری‌ها و مریدان اهل بیت منتظر فرمان عاشورایی هستند و ملت‌های منطقه بدانند ایران تا انتقام خون ملت‌های مظلوم منطقه را نگیرد از پا نخواهد نشست.

پناهیان در ادامه مردم منطقه را خطاب قرار داد و گفت: سخن من در میان عزاداران این مراسم در واقع سخن با مردم منطقه است. مردم منطقه بدانند ایران هیچ گاه مظلومان جهان را فراموش نخواهد کرد. فرجام گفتگوی ما با استکبار جهانی رسوایی آن هاست و ما اعتقاد داریم که انتقام خون حسین را چیزی جز ریشه کن کردن ظلم نمی‌گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این مطلب که مردم ما اعم از مسلمان و غیر مسلمان همه مرید ابوالفضل هستند، گفت: انتظار ما از دولتمردان ما این است که اباالفضل‌گونه مذاکره کنند و غیرت اباالفضل را فراموش نکنند.

پناهیان با بیان اینکه حضرت ابوالفضل هم با شمر مذاکره کرد، افزود: با این حال او هیچ گاه به امام خود خیانت نکرد. شمر بسیار تلاش کرد حضرت ابوالفضل را با وسوسه‌های خود بفریبد، اما ایشان چهار بار در پاسخ به شمر از لفظ لعنت استفاده کرد.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از کسانی که قیام امام حسین (ع) را غیرعقلانی عنوان می‌کنند گفت: آیا قیام حسین(ع) غیرعقلانی بود؟ آیا این قیام احساساتی بود؟ یعنی حسین در عاشورا با محاسبات عقلی رفتار نکرد!؟ آیا عقلانی نبود که حسین از خانه خود خارج شد؟

وی با اشاره به سخنان امام حسین(ع) گفت: امام فرمود وقتی که آنها می‌خواهند در خانه‌ام سر از بدنم جدا کنند، چرا به میدان نبرد نروم و سر از بدنم جدا نکنند.

پناهیان اضافه کرد: آیا راه دیگری جز شهادت برای امام حسین (ع) وجود داشت؟

پناهیان ادامه داد: کسانی که شعور این را ندارند که بدانند عقل و عشق در کربلا آمیخته بود، قطعا به عقلانیت حسین و ملت توهین می‌کنند و دولتمردان ما به توهین‌کنندگان به ملت و حسین میدان ندهند.

وی افزود: امروز عقل می‌گوید به خاطر فتنه‌های فتنه‌گران ۸۸ دشمن امروز جرات و جسارت محاصره اقتصادی علیه ایران به خود داده است و اگر دشمن ما را محاصره اقتصادی کرده و فشار می‌آورد، به خاطر این است که به بعضی از انسان‌های ضعیف سیاسی چشم دوخته است و اگر این عناصر سیاسی ضعیف در کشور نابود شوند استکبار در مقابل ما زانو خواهد زد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه اگر ما ۳۰ سال پیش می‌گفتیم که قدرت اول منطقه خواهیم بود و عده‌ای به نادانی به این گفته ما می‌خندیدند، افزود: همین عقل به ما یادآوری می‌کند به کوری چشم آمریکا در رکاب امام حسین(ع) قدرت اول منطقه شدیم و قدرت اول جهان نیز خواهیم شد.

نظر شما