شناسهٔ خبر: 72816 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

چرا تولید سینمای ایران درباره واقعه عاشورا کم است؟

فرآورده: تولید فیلم درباره عاشورا به تعامل چندسویه نیاز دارد/ هزینه تولید در مرحله آخر قرار دارد

فرآورده تهیه‌کننده فیلم «ملک سلیمان» گفت: بحث اقتصادی در مرحله آخر قرار دارد البته اقتصاد پایه سینما است ولی مسئله ما بحث اقتصاد نیست چون پول بالاخره تأمین خواهد شد. ما اصلا قدم برنمی‌داریم و اصل مطلب ما مشکل دارد

 به گزارش نماینده «مجتبی فرآورده» تهیه‌کننده سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس درباره کمبود آثار عاشورایی در سینما گفت: این حوزه، حوزه حساسی است و فضایی سهل‌الوصول نیست و نیاز به تعامل دارد که این تعامل باید بین مدیران، سینماگران و علما ایجاد شود و اگر این افراد به حرف‌های خود در قبال تعامل عمل نکنند این تعامل شکل نمی‌گیرد.

وی افزود: اتفاقا سینماگران علاقه دارند که به این عرصه ورود کنند و تا به حال هم این اتفاق افتاده است و هر کاری که تا به امروز در مورد عاشورا انجام شده سفارشی نبوده و خود کارگردان وارد این عرصه شده است فلذا برای ادامه دادن عرصه فیلمسازی درباره عاشورا نیاز به تعامل داریم.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملک سلیمان» گفت: ما در پروژه ملک سلیمان با‌ حضرات آیات جوادی عاملی و جعفر سبحانی دیدار کردیم و در مورد تمام پاسخ‌هایی که داشتیم حرف زدیم و یکی از بحث‌هایی که با آقای جوادی آملی مطرح کردیم بحث تخیل فیلمساز بود که ایشان در مورد محدوده تخیل و جریان آن در داخل فیلمنامه و بهره گیری از آن در انتقال معقول به محسوس بیانات مبسوط و مهمی ابراز فرمودند که توانست این مسئله بغرنج و محدوده تخیل در آثار دینی و قرآنی را تبیین نماید.

فرآورده تأکید کرد: باید در زمینه فیلمسازی درباره واقعه عظیمی چون عاشورا بحث و گفت‌وگو کرد چون وارد حوزه‌ای شدیم که باید دین و تکنولوژی را با هم مورد استفاده قرار بدهیم.

وی با اشاره به شرایط فعلی سینما گفت: در شرایط فعلی هر 10 سال می‌توانیم از این دست کارها انجام دهیم و مدت‌ها طول می‌کشد تا عزیزان صاحب نظر را پیدا کنیم و با آن ها به گفت‌وگو بپردازیم.

تهیه‌کننده «ترکش‌های صلح» درباره وضعیت اقتصادی و بودجه تولید آثاری در زمینه عاشورا گفت: بحث اقتصادی در مرحله آخر قرار دارد البته اقتصاد پایه سینما است ولی مسئله ما بحث اقتصاد نیست چون پول بالاخره تأمین خواهد شد. ما اصلا قدم برنمی‌داریم و اصل مطلب ما مشکل دارد.

فرآورده تأکید کرد: مسئله ما این نیست تعداد قابل قبولی فیلم داریم و بودجه برای تولید این فیلمنامه‌ها نداریم بلکه مسئله ما تعامل است که این تعامل وجود ندارد.

 

نظر شما