شناسهٔ خبر: 72665 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عدم پاسخگویی اتاق تعاون درباره انتخابات بلاتکلیف تعاونی چاپخانه‌داران

چاپخانه با توجه به اینکه بیش از ۳ ماه از برپایی انتخابات تعاونی چاپخانه‌داران تهران می‌گذرد اما باز هم شاهد بلاتکلیفی این انتخابات و عدم ارائه جواب درست و قانع‌کننده از سوی مرجع رسیدگی به این پرونده هستیم.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، با توجه به اینکه بیش از ۳ ماه از برپایی انتخابات تعاونی چاپخانه‌داران تهران می‌گذرد، اما باز هم شاهد عدم مشخص صحت و سقم این انتخابات و به نوعی بی‌تکلیفی آن هستیم به گونه‌ای که برخی از اعضای هیأت مدیره تعاونی و اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از نتیجه این انتخابات ابزار بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گونه‌ای که محمد کلاری، عضو هیأت مدیره چاپخانه‌داران درباره وضعیت پرونده انتخابات تعاونی چاپخانه‌داران، اینگونه بیان می‌کند: از زمان برپایی این انتخابات، تاکنون ۳ اعتراض نامه با موضوع نحوه برگزاری انتخابات، نحوه مدیریت مجمع تعاونی چاپخانه‌داران تهران و نحوه محاسبات مالی مجمع، نوشته و به اداره تعاون ارائه شده است.

وی ادامه می‌دهد: این اعتراض نامه‌ها در اتاق تعاون در حال بررسی است به گونه‌ای که از سوی این اتاق، ۳ نفر برای بررسی انتخابات تعاونی چاپخانه‌داران تهران انتخاب شده‌اند، همچنین این اعتراضات نیز بر مبنای قوانین و مقررات خود وزارت تعاون به اتاق تعاون ارسال شده است.

* زمان برپایی انتخابات باید از قبل با تعاونی چاپخانه‌داران هماهنگ شود

کلاری بیان می‌کند: در اینجا این سوال مطرح است که در مراسم انتخابات تعاونی چاپخانه‌داران تهران، ۷ نفر بیشتر کاندیداها وجود نداشت که از این میان باید هم ۴ نفر اعضای علی‌البدل و هم ۷ نفر دیگر به عنوان هیأت مدیره این تعاونی را انتخاب کرد؛ حال که شاهد آن هستیم که یک نفر نیز از گردونه این انتخابات خارج شده است، پس در واقع صحت این انتخابات چگونه مورد تأیید است؟!!

وی می‌افزاید: متأسفانه هنوز اتاق تعاون زمان دقیقی را برای برپایی مجدد این انتخابات اعلام نکرده است، اما اساساً ما معترض این موضوع هستیم که باید قبل از برپایی این انتخابات، یک هماهنگی لازم صورت گیرد تا برای برپایی انتخابات بعدی، دچار مشکل نشویم.

* طفره رفتن مسئول بخش کمیسیون ماده ۵ به پاسخ به سوالات خبرنگار فارس

بر اساس این گزارش، خبرنگار فارس برای پیگیری ماجرابا با اتاق تعاون استان تهران آقای فلاح، مسئول بخش کمیسیون ماده ۵ درباره وضعیت پرونده انتخابات تعاونی چاپخانه‌داران تهران تماس گرفت که وی هر سوال را با سوال جواب داد و در نهایت می‌گوید: نامه‌ای را در این خصوص به اداره کل تعاون ارسال کرده‌ایم که اگر لازم باشد خودشان به تعاونی چاپخانه‌داران تهران اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در این نامه برپایی مجدد انتخابات بیان شده است، می‌افزاید: من نمی‌توانم به شما اطلاعات بدهم، اگر لازم است شما با اعضای هیأت مدیره تعاونی و یا اتحادیه مربوطه و با در دست داشتن نامه کتبی به این اداره مراجعه کنید تا در صورت صلاحدید مسئول مربوطه از وضعیت این پرونده مطلع شوید.

فلاح در پاسخ به پرسشی دیگر که آیا با همراه داشتن کارت و معرفی‌نامه از خبرگزاری نیز می‌توانیم با شما آن هم به صورت حضوری درباره این پرونده مصاحبه داشته باشیم، بیان می‌کند: متأسفانه با در دست داشتن معرفی‌نامه هم نمی‌توانیم این کار را برای شما انجام دهیم!!

این گزارش حاکی از آن است، که هنوز مرجع مربوطه برای روشن شدن وضعیت انتخابات تعاونی چاپخانه‌داران تدابیر لازمی نیندیشیده است به گونه‌ای که اکثر اعضای هیأت مدیره تعاونی و اتحادیه چاپخانه‌داران تهران از وضعیت کنونی پرونده این انتخابات، ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند یا به گونه‌ای صحبت می‌کنند که زیاد به آینده این انتخابات خوشبین نیستند.

 

 

نظر شما