شناسهٔ خبر: 72435 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس جمهور برای انتخاب وزیر علوم نیاز به مشورت دارد/ کمک به دولت با تملق گویی ممکن نیست

جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: قطعا به خاطر نظام دولت را کمک خواهیم کرد اما کمک به دولت با چشم بستن بر واقعیت ها و تملق گویی امکان پذیر نیست.

به گزارش نماینده، قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با  مهر، با اشاره به اظهارات مصطفی معین که در صفحه فیس بوکش منتشر شده گفت: قرآن کریم می فرماید انسان وقتی در مسیر خدا حرکت کند، مورد ملامت، سرزنش و تهمت قرار خواهد گرفت؛ البته در راه خدا از سرزنش سرزنش کنندگان نباید ترسید.

وی افزود: افرادی که در مسیر مورد نظر خود دچار ناکامی می شوند و چون به هدفی که دنبال آن بودند نمی رسند؛  اینگونه اظهارنظر کرده و سعی در متهم کردن دیگران می نمایند و مجلس را باج خواه می خوانند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اظهارات نمایندگان در جلسه رای اعتماد به دکتر نیلی کاملا روشن و موجود است، هیچ کدام از نمایندگان از وزیر پیشنهادی خواسته شخصی و یا با وی خصومتی نداشتند، اما اگر منظور چهره‌هایی مانند آقای معین پافشاری نمایندگان بر اصول انقلاب و ارزش های اسلامی است که نمایندگان باز هم بر این اصول پافشاری کرده و از آن عقب نشینی نخواهند کرد.

جعفری با بیان اینکه گفته می شود توافق و تفاهم نانوشته‌ای میان برخی چهره های دولتی و جریانات سیاسی صورت گرفته مبنی بر اینکه کلید وزارت علوم سهم افرادی باشد که نسبت به اصول انقلاب خط و مرز خود را روشن نکردند افزود: این اظهارنظرها جدی بودن چنین توافقی را نشان می‌دهد، ما مجلسی ها خوشحال هستیم آنچه پنهان بوده رو شود.

نماینده مردم بجنورد گفت: قطعا به خاطر نظام، دولت را کمک خواهیم کرد اما کمک به دولت با چشم بستن بر واقعیت ها و تملق گویی امکان پذیر نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ابراز امیدواری کرد: رئیس جمهور با اینگونه اظهارنظرها دوست و دشمن خود را بشناسد و هر چه زودتر کسی را برای وزارت علوم معرفی کند که در مسیر منویات رهبری و پیشرو در مسیر نقشه جامع علمی کشور باشد.

جعفری ادامه داد: کسی که در چنین سطح مدیریتی مسئولیتی را می‌پذیرد باید از ویژگی های شخصیتی، سوابق مدیریتی و علمی شاخصی برخوردار باشد؛ متدین، خوش نام، معروف به مروت، نیکی و ولایی باشد؛ کسی باشد که جربزه مدیریتی داشته باشد.

وی خطاب به وزیر علوم دولت اصلاحات گفت: قبول دارید که دانشگاه مرکز ابراز احساسات، شور و مطالبه گری پاک و صادقانه دانشجویان است، پس کسی می تواند چنین محیطی را مدیریت کند که شرایط آن را داشته باشد، کسی که نتوانست نیم ساعت نمایندگان را پای حرف خود بنشاند چکونه می تواند شور جوانان را درک کند.

این نماینده مجلس گفت: دانشگاه چند بعد دارد، آموزش و پژوهش، فرهنگ، دین داری و اخلاق. بنابراین انسان عالم متخصص، دارای اخلاق الهی و منش انسانی می‌تواند بر چنین محیطی مدیریت کند. وی باید قدرت مراوده بالایی داشته باشد.  در حالی که بسیاری از اعضای دانشگاه تهران در اظهارنظرهایی عنوان کردند که حتی در چند ماه سرپرستی آقای نیلی در این دانشگاه فقط چند بار اسم او را شنیدند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: کسی باید بر کرسی وزارت علوم تکیه بزند که بتواند سرعت رشد علمی کشور را حفظ کرده و آن را بیشتر کند و در عین حال آرامش را در دانشگاه حفظ نمایند، در حالی که برخی کاراکترها خود آرامش را از دانشگاه می‌گیرند.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: به آقای روحانی پیشنهاد می‌کنم مشورت کرده و کسی را برای وزارت علوم معرفی کند که برای دلسوزان نظام و انقلاب مطلوب باشد.

به گزارش مهر، مصطفی معین وزیر اسبق علوم، تحقیقات و فناوری در دوران اصلاحات با انتشار مطلبی در صفحه خود در شبکه اجتماعی فیس بوک مجلس را متهم به باج خواهی و ایجاد اختلال در روند علمی کشور کرده و عنوان کرده است: بنظرم این نوع تقابل یا باج خواهی از یک دولت تازه تشکیل و درواقع بازی با مصالح کشور، در طول سال های پس از انقلاب بی نظیر بوده است.

نظر شما