شناسهٔ خبر: 72426 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منابع تحقیقاتی «احمد شهید»+ تصاویر

تاکنون عکس، فیلم و اسناد زیادی از ارتباط این فرد با عناصر و عوامل ضدانقلاب و گروهک‌های منحله مخالف نظام جمهوری اسلامی‌ایران منتشر شده است.

به گزارش نماینده، «احمد شهید» گزارشگر ویژه سازمان ملل روز سه‌شنبه (۵ آبان) در یک سخنرانی در نیویورک بار دیگر ادعاهای تکراری علیه جمهوری اسلامی‌ایران را تکرار کرد و مدعی شد دولت جدید ایران نیز به وعده‌های حقوق بشری خود عمل نکرده است.

گزارش مشروح وی در حالی منتشر شد که وی تاکنون بارها در گزارش‌های خود اصول و ارزش‌های اسلامی‌و احکام اسلام را زیر سؤال برده و آنها را مغایر با حقوق بشر مورد ادعای کشورهای غربی معرفی کرده است. احمد شهید در حالی از وضعیت اقلیت‌های ابراز نگرانی کرده که چندی پیش با نمایندگان اقلیت‌ها در ایران دیدار و ضمن گفت‌وگو با آنها نسبت به وضعیتشان اعلام رضایت کرده بود.

جمهوری اسلامی‌ایران اساسا تعیین گزارشگر ویژه حقوق بشر را به دلیل عملکرد گزینشی و سیاست‌زده و ایجاد تبعیض در میان کشورهای عضو، قبول ندارد.

نکته‌ای که شاید برای بسیاری از افراد تبدیل به سوال شده باشد آن است که احمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع حقوق بشر در ایران، با آنکه تاکنون به ایران سفر نکرده است و همکاری مسئولان ایرانی را نیز نپذیرفته، چگونه درباره موضوع حقوق بشر در جامعه ایران نظر داده و گزارشی که باید جنبه حقوقی داشته باشد را کاملا با رویکردی سیاسی می‌نویسد؟

ماجرا از زمانی شروع شد که احمد شهید از اول آگوست ۲۰۱۱ (۱۰ مرداد ۱۳۹۰) ماموریت خود را برای تهیه گزارش از «وضعیت حقوق بشر ایران» در چارچوب یک راهبرد آمریکایی آغاز کرد. احمد شهید به اصطلاح گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران ششمین گزارش خود در خصوص آنچه که به او به عنوان نقض حقوق بشر در ایران دیکته می‌شود را منتشر کرد، گزارشی سراسر مبهم و غیر مستند که اطلاعات آن از افراد وابسته گروهک‌های تروریستی و ضدانقلاب خارج‌نشین و وب‌سایت‌های معاند جمع‌آوری شده است.

در بحث روش جمع‌آوری اطلاعات، باید توجه داشت که «گزارش احمد شهید» نه از طریق حضور در محل و مشاهده میدانی، بلکه از طریق مصاحبه و گرفتن اطلاعات از افرادی تهیه شده که در دشمنی آنان با نظام جمهوری اسلامی‌تردیدی نیست.

براساس گزارشات مستند، از آنجایی که گزارشگر ویژه سازمان ملل به اسناد و شاهدان عینی دسترسی نداشته، اطلاعات خود را از بنگاه‌های فرافکنی ضدانقلاب، گروهک‌های‌ تروریستی از جمله منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، افراد وابسته به «فرقه ضاله بهائیت» و اپوزوسیون خارج‌نشین بدست آورده است که این خود به وضوح امری ناقض حقوق بشر است.
 

دیدار احمد شهید با «نازنین افشین جم» ضدانقلاب سلطنت‌طلب و همسر کانادایی او.


 

حضور احمد شهید در برنامه ضدانقلابی «پولتیک» کامبیز حسینی


 در یکی از دیدار‌های احمد شهید با عناصر «گروهک تروریستی مناقین»، «پرویز خزاعی» از عناصر و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین با آقای به اصطلاح گزارشگر در دفتر حقوق بشر نروژ با هم پای یک میز نشستند تا باز هم آقای گزارشگر منبع گزارش‌های ضدایرانی خود را یک تروریست انتخاب کرده باشد.
 

در گزارشهای احمد شهید در اشاره به نظام جمهوری اسلامی‌ایران، چندین بار از اصطلاح «رژیم» استفاده شده است؛ اصطلاحی که از سوی دشمنان نظام برای طرح ادعای مشروعیت نداشتن نظام ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این خود به روشنی بازتاب‌دهنده خط کلی بازتاب یافته در گزارش وی است.
 

دیدار با ژیلامهدویان و دخترش (همکار صادق نقاش‌کار عضو گروهک تروریستی منافقین)

 


افزون بر این، افراد گوناگونی از گروه اپوزیسیون خارج‌نشین در این گزارش، مورد استناد قرار گرفته‌اند. بدیهی است این افراد که همواره در پی یافتن تریبونی برای بیان ادعاهای خود و در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی‌ایران بوده‌اند، فرصت را مغتنم شمرده و ادعاهای سراسر سیاسی خود را به عنوان موارد حقوق بشری در متن گزارش گنجانده‌اند.
 

دیدار فریدون حسینی از تجزیه‌طلبان با احمد شهید

 

احمد شهید در چند وقت گذشته پنج گزارش از به اصطلاح نقض حقوق بشر در ایران منتشر کرده بود که با جستجوی ساده در اینترنت، می‌توان فهمید همه افراد و اطلاعات اجیر شده گروهک‌های ضد انقلاب و معاند جمهوری سالامی‌ایران اخذ شده و هیچ کدام نمی‌توانند منبع مناسبی برای گزارش بوده و تمامی‌گزارش احمد شهید، مملو از ادعاهایی است که صحت آن‌ها هیچ گاه تایید نشده است. احمد شهید از منابعی استفاده می‌کند که در هولناک‌ترین تراژدی ضد حقوق بشری در تاریخ یعنی کشتار حلبچه شریک تمام قد بوده‌اند.

گزارشگر ویژه ضدانقلاب و گروهک‌های تروریستی در تمامی‌گزارش‌های خود به ادعاهایی از عناصر وابسته به گروهک‌های تروریستی بویژه عناصر گروهک تروریستی منافقین استناد کرده است؛ همان گروهکی که با هدف قرار دادن و ترور کردن هزاران نفر از شهروندان ایرانی یکی از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در تاریخ ایران به حساب می‌آید.
 

دیدار احمد شهید با مسیح علی‌نژاد عامل رسانه‌های سرویس‌های جاسوسی بیگانه

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که "هادی قائمی” ضدانقلاب فراری که از وی به عنوان "سخنگوی جنبش کمپین حقوق بشر” یاد می‌شود سر پل و واسطه این تحرکات و ارتباطات احمد شهید با ضدانقلاب و گروهکی‌ها بوده است.

علت اعلام رضایت از گزارش احمد شهید را نیز می‌توان در کمکی دانست که همین افراد و هم‌فکران آنها در نوشتن این گزارش به احمد شهید نموده‌اند.
 

دیدار گزارشگر ویژه با «امید دانا» سلطنت‌طلب مقیم سوئد در آبان ۱۳۹۱٫ فردی که در روز عاشورا ۸۸ شعارهای ضداسلامی‌سر‌می‌داد و تلویزیون وی را بارها نشان داد.

 

منابع و اطلاعات بسیاری نشان می‌دهد احمد شهید در یک نقشه جامع در زمین ضدانقلاب بازی نموده است. دیدار‌های آشکار و پنهان وی با اعضای گروهک جنایتکار منافقین بارها و بارها رسانه‌ای شده است. همچنین برخی اخبار نشان داده‌اند که منافقین با سوء استفاده از شرایط افرادی که در کشورهای اروپایی و ترکیه خواستار پناهندگی هستند مورد سوءاستفاده ضدانقلاب برای سندسازی علیه ایران قرار گرفته‌اند.

احمد شهید در کنار علی سعیدی از عناصر تجزیه‌طلب



دیدار احمد شهید با اعضای گروهک تروریستی منافقین در اسلو ۳ آذر ۱۳۹۱

منبع: فارس

نظر شما