شناسهٔ خبر: 72383 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

صبا در آزادی، استقلال را متوقف کرد

در ادامه هفته سیزدهم رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران تیم استقلال تهران برابر صبای قم به نتیجه یک بر یک رضایت داد.

به گزارش نمانیده به نقل از ایسنا، دو تیم استقلال و صبای قم درحالی به مصاف یکدیگر رفتند که امیر قلعه نویی، سرمربی استقلال در این دیدار محسن فروزان، امیرحسین صادقی، میلاد فرخ‌الدینی، خسرو حیدری، یعقوب کریمی، جاسم کرار، امید ابراهیمی، هرایر مگویان، محمد قاضی، سجاد شهباززاده و محمدرضا خرسندنیا را از ابتدا به میدان فرستاد.


عبدالصمد مرفاوی، سرمربی تیم صبا نیز مهرداد طهماسبی، محمدامین آرام‌طبع، مارکو، ابوالفضل ابراهیمی، روزبه چشمی، احمد حسن‌زاده، مسعود حق‌جو، وحید علی‌آبادی، جلال‌الدین علی‌محمدی، پیروز قربانی و ایوب کلانتری را برای دیدار مقابل استقلال تهران از ابتدا روانه میدان کرد.


از آغاز بازی، دو تیم مصاف تقریباً برابری داشتند و نتوانستند موقعیت جدی‌ بر روی دروازه‌های یکدیگر ایجاد کنند. تنها موقعیت خطرناک این بازی ضربه ایستگاهی بود که از پشت محوطه جریمه استقلال توسط ایوب کلانتری به دیواره دفاعی برخورد کرد تا این موقعیت نیز خطری بر روی دروازه استقلال ایجاد نکند.


در ادامه این بازی استقلال تا دقیقه سی‌ام تقریباً میدان‌دار بود و با پاس‌های متوالی بازیکنان جریان بازی را در اختیار گرفته بود اما هیچ گونه موقعیت خطرناکی به روی دروازه صبا ایجاد نکرد تا کماکان دو تیم تا این دقیقه از بازی بدون گل کار خود را با تساوی دنبال کنند.


در پانزده دقیقه پایانی نیمه اول استقلال با ارسال دو ضربه ایستگاهی از جناح چپ و راست زمین صبا به دنبال خلق موقعیت بود که در این زمینه ناکام ماند.


در دقیقه ۴۱ این دیدار نیز محمد قاضی نتوانست از ارسال یعقوب کریمی استفاده کند و یک موقعیت بسیار مناسب را از روی خط شش قدم محوطه جریمه صبا به هدر داد.


در دقیقه ۴۴ این دیدار نیز میلاد فخرالدینی نتوانست به توپی که برای او در عمق ارسال شده بود برسد و موقعیت مناسب دیگری برای استقلال بدون نتیجه ماند تا نیمه اول بدون گل تمام شود.


آندرانیک تیموریان با آغاز نیمه دوم بازی به جای محمدرضا خرسند‌نیا به میدان آمد.


محمد قاضی در دقیقه ۴۷ و با شروع نیمه دوم یک ضربه خطرناک را به سمت دروازه صبا روانه کرد که از کنار دروازه به بیرون رفت. او در این صحنه معتقد بود که توپ به پای بازیکن صبا برخورد کرده است.


ایوب کلانتری در دقیقه ۵۲ بازی برای تیم صبا یک فرصت بسیار خطرناک ایجاد کرد که شوت پای چپ در درون محوطه جریمه از کنار دروازه به بیرون رفت.


در دقیقه ۵۸ علیرضا رمضانی به جای میلاد ‌فخر‌الدینی به بازی آمد و به محض ورود خود به زمین یک موقعیت تک‌ به تک برای او ایجاد شد که موفق نشد به توپی که برای او ارسال شده بود برسد و این موقعیت نیز برای استقلال به هدر رفت.


در ادامه بازی پژمان نوری در دقیقه ۶۸ به زمین آمد تا جای علیرضا رمضانی که به تازگی وارد میدان شده بود را بگیرد. رمضانی در صحنه‌ای پس از برخورد با بازیکن صبا مصدوم شد و از قلعه‌نویی درخواست کرد که او را تعویض کند.


در دقیقه ۷۲ این دیدار سجاد شهباززاده بر اثر اشتباه مدافع تیم صبا در درون محوطه جریمه از فرصت پیش آمده استفاده کرد و موفق شد استقلال را به یک ضربه پای راست به گل برساند.


اما در دقیقه ۷۸ بازی ایوب کلانتری از پشت محوطه جریمه استقلال یک گل استثنایی به ثمر رساند. شوت زیبای کلانتری که با دقت و سرعت زیاد از بالای سر فروزان (دروازه‌بان استقلال) به تیر دروازه استقلال خورد، در درون دروازه آبی‌پوشان جای گرفت.


در دقیقه ۸۴ این بازی جاسم کرار با یک ضربه بسیار خطرناک از روی خط محوطه جریمه به شدت دروازه تیم صبای قم را تهدید کرد. دو دقیقه بعد نیز روزبه چشمی با یک ضربه سر از روی کرنر ارسالی توسط ایوب کلانتری، توپ را از کنار دروازه استقلال به بیرون زد تا این موقعیت خطرناک نیز برای صبا به هدر رود.


مارکو و مسعود حق‌جو بازیکنان صبا به ترتیب دقایق ۸۳ و ۸۷ جای خود را به احمد مهدی‌زاده و هادی شکوری دادند.


برای استقلال در دقیقه ۸۹ این بازی یک ضربه ایستگاهی خطرناک به‌وجود آمد که امید ابراهیمی این ضربه را به دیوار دفاعی صبا کوبید تا تنها یک کرنر برای استقلال به دست آید. این دیدار در پایان با تساوی یک بر یک دو تیم به پایان رسید تا صبا موفق شود در ورزشگاه آزادی استقلال را متوقف کند.


داربی تبریز را تراکتورسازی برد


تراکتورسازی با شکست گسترش فولاد همچنان صدرنشین لیگ برتر فوتبال ماند.


دیدار تیم های گسترش فولاد و تراکتورسازی تبریز با برتری قاطع سه بر یک شاگردان خطیبی به پایان رسید. در این دیدار ابتدا فرشاد احمدزاده در دقیقه هفتم تراکتورسازی را پیش انداخت و در دقیقه ۱۴ نیز ادینیو گل دوم را به ثمر رساند. با این همه تلاش شاگردان فراز کمالوند در دقیقه ۲۷ جواب داد و انصاری توانست اختلاف را به حداقل برساند.


در نیمه دوم این دیدار تراکتورسازی بر بازی سوار بود و در دقیقه ۸۸ ادینیو از روی نقطه پنالتی گل دوم خودش و گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا تراکتورسازی با ۲۷ امتیاز صدرنشینی اش را تدوام بخشد.


گسترش فولاد هم با ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم لیگ قرار دارد.


سپاهان با شکست استقلال صنعتی خوزستان به رده سوم صعود کرد


تیم فوتبال سپاهان امروز برابر تیم استقلال صنعتی خوزستان به پیروزی رسید و درجایگاه سوم جدول رده بندی لیک برتر قرارگرفت.  

دراین دیدار که درادامه رقابت های هفته سیزدهم لیگ برتر در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شد شاگردان حسین فرکی بانتیجه ۳ بر ۲ از سد تیم استقلال صنعتی خوزستان و شاگردان عبدالله ویسی گذشتند و به رده سوم جدول این لیک صعود کردند.

گل های تیم سپاهان دراین دیدار را مهدی شریفی دردقایق ۴۵ و ۷۸ ووریا غفوری دردقیقه ۶۴ برای این تیم به ثمر رساندند و محمد اوسانی دردقیقه ۲۸ و روح الله سیف الهی دردقیقه ۴۵ برای تیم استقلال صنعتی خوزستان گلزنی کردند. شاگردان عبدالله ویسی امروز برابر تیم سپاهان و شاگردان حسین فرکی نمایش خوبی داشتند و دو بار از این تیم پیش افتادند اما به دلیل تجربه کم وجوان بودن نتوانستند از اندوخته های خود دراین بازی به خوبی دفاع کنند و درپایان مغلوب تیم با تجربه سپاهان شدند. شاگردان فرکی با این برد ۲۳ امتیازی شدند و به طور موقت دررده سوم جدول قرار گرفتند.  


تیم استقلال صنعتی خوزستان نیز با ۱۲ امتیاز دررده یازدهم باقی ماند. قضاوت این دیدار برعهده یدالله جهانبازی بود  او به محمد اوسانی -مجیدحیدری و روح الله سیف الهی از تیم استقلال صنعتی خوزستان و محمد علی احمدی 


از تیم سپاهان - به دلیل خطای عمد برروی بازیکنان تیم حریف کارت زرد نشان داد.

بازگشت نفت به جمع مدعیان

تیم فوتبال نفت تهران با برتری یک بر صفر مقابل پدیده مشهد به جمع مدعیان لیک برتر باشگاه های کشور بازگشت. شاگردان علیرضا منصوریان عصرامروز از هفته سیزدهم لیک برتر باشگاه های کشور با قضاوت رضا عادل در ورزشگاه تختی تهران میزبان پدیده مشهد بودند و در پایان با یک گل به پیروزی رسیدند. تک گل این دیدار را لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی نفت تهران دردقیقه ۳۶ از روی نقطه پنالتی درون دورازه مجتبی روشنگر دروازه بان پدیده جای داد.

نفت تهران با این پیروزی ۲۰ امتیازی شد تا به رتبه چهارم صعود کند ودوباره در جمع مدعیان قرار بگیرد و پدیده نیز هفده امتیازی باقی ماند. نفت تهران در این دیدار با ترکیب وحید شیخ ویسی - مهدی شیری - محمدامین حاج محمدی - لئوناردو پادوانی - وحید حمدی نژاد- علیرضا عزت کرامت - ایمان مبعلی (۹۰ بهرام دباغ) - کمال کامیابی نیا- دیوید ویکروم (۸۳ سیامک کوروشی) - غلامرضا رضایی و علی قربانی (۵۹ ارسلان مطهری) بازی کرد.

برای پدیده مشهد نیز- مجتبی روشنگر- مهدی خیری - میثم رضا پور- یونس شاکری - اکبر صادقی (۲۳ کنزوویچ) - معین عباسیان - رضا عنایتی (۴۶ مهدی خیری) - میلاد غریبی - عباس محمدرضایی - محمد نژاد مهدی (۶۴ بهادر نسیم اف) ومسعود نظر زاده به میدان رفتند.


راه آهن از سد سایپا گذشت 


تیم فوتبال راه آهن با برتری ۲ بر یک مقابل تیم سایپای البرز به رده دهم جدول رده بندی لیگ برتر صعود کرد 


شاگردان حمید استیلی امروز درادامه برگزاری رقابت های هفته سیزدهم لیگ برتر به رغم اینکه درخارج از خانه بازی می کردند موفق تر از رقیب عمل کردندو تیم جوان سایپا و شاگردان مجید جلالی را شکست دادند 


دراین دیدار برای تیم سایپا علی علیپور دردقیقه ۳ و رضا خالقی فر دردقیقه ۵۲ گلزنی کردند و سه امتیاز ارزشمند این بازی را برای تیمشان به ارمغان آوردند.  


تنها گل تیم سایپای البرز را پویا نزهتی دردقیقه ۱۲ برای این تیم به ثمر رساند اما مانع از شکست تیمش نشد البته حامد شیری بازیکن تیم سایپا ضربه پنالتی را که به سود تیمش اعلام شده بود- نتوانست در نیمه نخست به گل تبدیل کند  این سریال ناکامی های مجید جلالی دراین بازی نبودو دیگر پنالتی این تیم را ابراهیم صادقی کاپیتان این تیم در دقیقه ۸۸از دست داد تا تیمش ازکسب نتیجه تساوی درخانه ناکام بماند.  


قضاوت این بازی برعهده حسین زرگر بود  او در این دیدار به محمد ستاری -سیامک کوهنورد-بهادر عبدی و میلاد محمدی از تیم راه آهن کارت زرد داد همچنین علی علیزاده تنها بازیکنی از تیم سایپا بود که از زرگر کارت 


زرد گرفت و جریمه شد تیم سایپا به رغم قبول شکست برابر تیم راه آهن همچنان دررده ششم باقی ماند.


نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن امتیازات را تقسیم کردند


دیدار نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن با تساوی یک بر یک به پایان رسید.


دیدار تیم های نفت مسجد سلیمان و ذوب آهن با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در این دیدار ذوب آهن در دقیقه ۲۶ با گل اسماعیل فرهادی از حریفش پیش افتاد اما تلاش شاگردان مکوندی در دقیقه ۴۸ به ثمر رسید و کارلوس دوس سانتوس توانست کار را به تساوی بکشاند.


در آغاز هفته سیزدهم این بازیها، دیروز پرسپولیس و فولاد با نتیجه مشابه یک بر صفر تیمهای پیکان و ملوان را شکست دادند. در جدول رده بندی تراکتورسازی صدرنشین است.

 

نظر شما