شناسهٔ خبر: 72266 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه لازمه توسعه پایدار برای تمام کشورهای منطقه است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در دیدار با عبدالرحمانف گفت: برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه و قفقاز لازمه توسعه پایدار برای تمام کشورهای منطقه است و ایران در گسترش مراودات با چچن هیچ محدودیتی ندارد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، رمضانعلی سبحانی‌فر رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران ـ روسیه که در رأس یک هیئت پارلمانی به جمهوری چچن سفر کرده است، در دیدار با عبدالرحمانف رئیس مجلس جمهوری چچن با ابراز خرسندی از روند روبه رشد مناسبات جمهوری اسلامی ایران و روسیه اظهار داشت: ظرفیت‌های فراوانی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و کشاورزی به ویژه روابط پارلمانی میان دو کشور وجود دارد که باید با برنامه‌ریزی مناسب توسعه مراودات فیمابین را شتاب بخشید.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های کشاورزی و توریسم در جمهوری چچن افزود: جمهوری اسلامی ایران در گسترش مراودات سیاسی، فرهنگی و کشاورزی با جمهوری چچن هیچگونه محدودیتی ندارد و توسعه روابط با مسلمانان جهان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، اتحاد میان مسلمانان و تشکیل افت واحد اسلامی را رمز موفقیت امت اسلامی دانست و تصریح کرد: ایجاد اختلافات قومیتی و مذهبی و حمایت از گروه‌های تندرو توسط کشورهای غربی در رژیم صهیونیستی در راستای تضعیف جهان اسلام است.

سبحانی‌فر در پایان، برقراری ثبات و امنیت در منطقه خاورمیانه و قفقاز را لازمه توسعه پایدار برای تمام کشورهای منطقه عنوان کرد.

در ادامه این دیدار عبدالرحمانف نیز با اشاره به سابقه تاریخی روابط  دو ملت گفت: تاریخ و فرهنگ غنی و چند هزار ساله ایران و مردم منطقه قفقاز به ویژه چچن پشتوانه محکمی برای توسعه و تحکیم مناسبات فیمابین است.

وی بحران‌های موجود در منطقه را عامل بی‌ثباتی و ناامنی کشورهای منطقه دانست و بر پرهیز از تندروی و اتحاد میان جوامع اسلامی تأکید کرد.

عبدالرحمانف سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به گروزنی را فرصتی برای تقویت و توسعه مراودات فیمابین دانست و بر ضرورت شناخت هر چه بیشتر مردم مسلمان ایران و جمهوری چچن از یکدیگر تأکید کرد.

در این دیدار صفر نعیمی‌رز، هادی قوامی، محمد تقی توکلی، عباس صلاحی و محمد حسین قربانی از اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه، توسعه ارتباطات پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و پارلمان جمهوری چچن را در جهت گسترش مناسبات فیمابین لازم دانستند.

رمضانعلی سبحانی‌فر و هیئت همراه با شرکت در صحن علنی پارلمان جمهوری چچن به ایراد سخنرانی پرداخت. سبحانی‌فر در سخنانی روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه را روابطی راهبردی دانست و توسعه ارتباطات با جوامع اسلامی در اقصی نقاط جهان را از اصول سیاست خارجی کشورمان دانست.

وی افزود: مسلمانان در هر جای دنیا برادر یکدیگر هستند و جمهوری اسلامی ایران  همواره از برقراری ثبات و آرامش در جمهوری چچن حمایت می‌کند.

در ادامه سفر هیئت پارلمانی ایران به گروزنی اعضای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و روسیه دیدارهایی با نایب رئیس پارلمان جمهوری چچن، معاونین وزرای صنعت، انرژی، کشاورزی و بهداشت جمهوری چچن داشتند و بر آمادگی کشورمان در سرمایه‌گذاری‌های مشترک اقتصادی و کشاورزی با جمهوری چچن تأکید کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما