شناسهٔ خبر: 72191 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

سازمان ملی یونسکو از روستاهای دوستدار کتاب تجلیل می‌کند

یونسکو/1 مدیر کارگروه فرهنگ سازمان ملی یونسکو از برگزاری همایش تجلیل از روستاهای برگزیده دوستدار کتاب خبر داد .

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، عبدالمهدی مستکین رئیس کارگروه فرهنگ سازمان ملی یونسکو گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌  امضا شده میان کمسیون ملی یونسکو و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد برنامه‌هایی برای گسترش کتاب خوانی در دست داریم که برنامه جشنواره روستاهای دوستدار کتاب هم یکی از این آن‌هاست. در این راستا همایشی نیز در حوزه کتاب هماهنگ کردیم که از برگزیدگان جشنواره روستا تقدیر می‌شود البته تاریخ برگزاری این  همایش هنوز نهایی نشده است.

وی متذکر شد: ما علاوه بر فعالیت در بخش تشویقی و حمایت از جشنواره روستاهای دوستدار کتاب در کمیته داوری‌های این جشنوراه نیز به دوستان کمک می‌کنیم وجلسه‌های متعددی برگزار شده است و امیدواریم که این دسته اقدامات به گسترش کتاب و کتابخوانی در روستاهای ایران منجر شود.

او تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی متعدد از جمله روستاهای دوستدار کتاب در استعدادیابی و شناخت ظرفیت‌های فرهنگی مناطق محروم و دورافتاده ایران نقش به سزایی دارد و بی‌شک این دسته اقدامات و استمرار آنها به رونق کتابخوانی در ایران کمک بسیار زیادی می‌کند.

رئیس کارگروه فرهنگ سازمان ملی یونسکو در ادامه گفت: از طرفی ما الان برنامه پایتخت جهانی کتاب را دنبال می کینم. سازمان جهانی یونسکو هر سال یک کشور و شهر  را به عنوان پایتخت جهانی کتاب مطرح می‌کند که تاکنون ۸ دوره از این برنامه برگزار شده است. تلاش ما این است  برای سال ۲۰۱۸ – ۲۰۱۹ یکی از شهرهای ایران را به عنوان پایتخت کتاب معرفی کنیم.

وی در پایان گفت : همچنین از دیگر برنامه‌های ما اهدای جوایز به آثار خلق شده در حوزه کودک و نوجوان در ارتباط با مشاهیر است و آثاری که به شکل خلاقانه به زندگی این مشاهیر پرداخته باشند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

 

 

نظر شما