شناسهٔ خبر: 72106 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رسالت فرهنگی خبرنگاران درجامعه اسلامی امروز بسیارسنگین و اثرگذاراست

خبرنگار رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان شهریار گفت: رسالت فرهنگی خبرنگاران امروز در جامعه اسلامی بسیار سنگین و اثر گذار است.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، علی اکبر سلیمانی عصر سه شنبه در اولین نشست بررسی مشکلات خبرنگاران شهرستان شهریار در سالن اجتماعات موزه میراث فرهنگی افزود: خبرنگاران باید فضای تعامل و همدلی و آرامش را در حرفه خبرنگاری مورد توجه قرار دهند و در فضای توأم با آرامش می شود به اهداف و رسالت حرفه ای خبرنگاری عمل کرد.

وی تأکید کرد: خبرنگاران باید شرایطی را بوجود بیاورند که دستگاه های اجرایی عملکرد خود را با رغبت بیشتری در اختیار خبرنگاران قرار دهند.

سلیمانی بیان داشت: باید تلاش و ریشه یابی کنیم که اخبار درست و گویا مخابره شود ودر موضوعات شخصی افراد نباید تجسس کرد، امام (ره) فرمودند اگر خداوند 124 هزار پیغمبر را حاضر کند و در یک جا زندگی کنند هیچ مشکلی پیش نمی آید چون هدفشان یکی است، شما خبرنگاران هم باید هدفتان یکی باشد و کبر وغرور در موقع انتشار و انعکاس اخبار نباشد و از ریختن آبروی افراد پرهیز کنید .

وی بیان داشت: کار شما خبرنگاران کار بسیار سختی است و اگر در این مسیر لحظه ای از خداوند غافل شوید و غفلت کنید، سقوط خواهید کرد.

سلیمانی در ادامه افزود: باید از واقعه کربلا همه درس بگیریم ، حضرت زینب (س) به درستی واقعه کربلا را درک کرد و به رسالت خود عمل کرد وگرنه نهضت کربلا در کربلا می ماند و امروز نقش شما در انعکاس خبر بسیار سنگین و ارزشمند است .

در پایان مراسم تعدادی از خبرنگاران مشکلات خود را در حوزه خبری شهرستان مطرح و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قول مساعد داد که درخواستهای خبرنگاران را مورد توجه و رسیدگی قرار دهد .

نظر شما