شناسهٔ خبر: 72101 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

مدیرکل ارشاد فارس:

سوگ ایام محرم در جان عاشقان سالار شهیدان همواره جاری است

مریدی/1 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت : محرم و سوگ این ایام در جان و تن همه عاشقان و دوستداران سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)نیز همواره جاری و ساری خواهد بود.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا دکتر بهزاد مریدی شامگاه سه شنبه در آیین افتتاح گذرهنر عاشورایی بیان داشت:حضرت امام حسین (ع) نماد ایثار ایستادگی ، جوانمردی و شکیبایی است و در تمام ادوار تاریخ و حیات بشریت هماره جاودانه خواهد ماند.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی که دشمنان با ترفندهای مختلف قصد برهم زدن وحدت بین مسلمانان جهان را دارند باید بیش از پیش هوشیار بود و در راستای استمرار وحدت در جامعه تلاش کرد.

وی به برپایی و اجرای یکهزار برنامه در ایام محرم و صفر در فارس اشاره کرد و اظهار داشت :این تعداد برنامه با همکاری ۲۰۰ هنرمند در شهرستان های مختلف فارس برگزار خواهد شد که از جمله آنها می توان به آیین های نمایشی ،تئاتر صحنه ای،تئاتر میدانی و چاوش خوانی اشاره کرد.

دکتر مریدی یاد آور شد: هر شهرستان متناسب با توانمندی های خود در بخش های مختلف با برپایی آیین های ویژه معنوی این ایام را پاس می دارند.

مدیرکل ارشاد فارس همچنین گفت :پس از برگزاری آیین های روز عاشورا (۱۳ آبان) نمایش میدانی با عنوان ' حضرت عشق' و همچنین تئاتر صحنه ای به مدت ۲۰ روز متوالی در گذر هنر عاشورایی اجرا خواهد شد و از مردم دعوت می کنیم از این برنامه های معنوی بهره ببرند.

گفتنی است در سومین روز از ایام محرم ،گذرهنرعاشورایی با عنوان 'سفری تا عروج انسانیت' شامگاه سه شنبه با حضور جمعی از مسوولان و متولیان فرهنگ استان فارس و گروه های نمایش های آیینی در شیراز گشایش یافت.

 

نظر شما