شناسهٔ خبر: 71990 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

توصیه های عارف به معلمان

عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: انجمن اسلامی معلمان می تواند مهمترین نقش را در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش و حاکمیت نظام جدید تعلیم و تربیت به عهده بگیرد.

به گزارش نماینده به نقل از بنیاد امید ایرانیان، محمد رضا عارف با انتشار پیامی به نشست انجمن اسلامی معلمان استان خوزستان افزود: نتیجه ترویج گفتمان اصلاح طلبی، نظارت مردم و مشارکت آنان در همه امور که از مسیرهای شناخته شده قانونی و مدنی میسر است.

عارف با یادآوری آغازماه محرم و ارج نهادن ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گفت: لازم می دانم آغاز سال تحصیلی جدید را به همه معلمان عزیز که در همه شرایط و مقاطع حساس در بیدارکردن جامعه و ایجاد تحرک برای تغییر و تحول درهمه عرصه های علمی، اجتماعی و فرهنگی نقش مهمی داشته و دارند، تبریک بگویم.

وی تصریح کرد: همنشینی وهم اندیشی شما معلمان در انجمن اسلامی امری مبارک است به خصوص دراین موقعیت حساس که ایران اسلامی بیش ازهرزمان به همدلی وهمراهی نیروهایی که انقلاب را گرامی داشته وارزش های آن را پاس داشته اند، نیاز دارد.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: باید تلاش و سعی وافر همه فرهیختگان فارغ از هرنوع گرایش ونظری ارتقاع سطح معرفت و دانش جامعه باشد؛ در غیر این صورت کویر فقرفرهنگی وعدم آگاهی اجتماعی در سایه نزاع های گوناگون و متنوع، آرام آرام گستره خویش را به همه بوستانها و تفرجگاه های روحی و فکری جامعه می رساند و باعث خواهد شد تا ترنم و طراوت مورد انتظار در حریق خود افروخته از بین برود.

عارف گفت: انجمن اسلامی معلمان به دلیل قدمت و اصالت خود وهم به دلیل اینکه توسط والاترین انسان های جامعه یعنی معلمان هویت می یابند و به این دلیل که تربیت آینده سازان ایران عزیز را عهده دار است، می تواند مهمترین نقش را در اجرایی کردن سند تحول آموزش و پرورش و حاکمیت نظام جدید تعلیم و تربیت به عهده بگیرد.

وی افزود: انجمن اسلامی معلمان یکی از مهمترین تشکل های قانونی و مدنی است که می تواند سهم بسیار مهمی در اصلاح نظام آموزشی کشور بر عهده داشته باشد و این امر فقط همت و تلاش نیروهای دلسوز کشورهمچون معلمان را می طلبد.

رییس بنیاد امید ایرانیان اضافه کرد: من به عنوان معلمی کوچک و عضوی از دریای خروشان مردم و جریان اصیل اصلاح طلبی، همراه شما خواهم بود.

عارف ابراز امیدواری کرد شاهد گسترش هرچه بیشتر فعالیت های مسوولانه و جمعی تشکل ها و احزابی که همواره در مسیر ارزش های انقلاب و صلاح و اصلاح امور حرکت کرده اند، باشیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح مباحث مبتلا به جامعه وگفت وگو درباره آنها و یافتن راه های منطقی تر و بهتر به سوی اهداف والای انقلاب اسلامی که ازجمله مهمترین آنها، مردم سالاری دینی است و نیز فراهم آوردن فضای امن و آزاد برای مشارکت همه آنان که به سربلندی ایران و برخورداری معنوی و مادی ملت می اندیشند، از اولویت هایی است که ملت و دولت و همه جریان های فعال و مسوولیت شناس سیاسی باید به آن اهتمام ورزند.

سیام ۹۱۳۶**

نظر شما