شناسهٔ خبر: 71968 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

درخشش هنرمندان ایلام در جشنواره منطقه ای تئاتر بسیج

تئاتر بسیج/1 مسوول امور هنری و فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: هنرمندان این استان در یازدهمین جشنواره منطقه ای تئاتر بسیج خوش درخشیدند.

به گزارش نماینده 'حسن اسدی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره آبان ماه امسال با حضور ۱۰ گروه نمایش صحنه ای و هفت گروه نمایش خیابانی از استان های همدان، لرستان، مرکزی، ایلام و کرمانشاه برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جشنواره گروه نمایش خیابانی 'بی دیش و المبیش' و نمایش صحنه ای 'خواب شیرین نهنگ کور' و 'سقط جنون' از هنرمندان استان ایلام شرکت داشتند.

وی اضافه کرد: در این جشنواره در بخش نمایش های خیابانی 'مالک آبسالان' برای بازی در نمایش 'زندگی بی دیش و المبیش' به عنوان بهترین بازیگر مرد شناخته شد.

به گفته اسدی همچنین در این بخش جایزه بهترین کارگردانی به 'حیدر رضایی' رسید.

وی بیان کرد: در بخش صحنه ای نیز 'طاهره گل نظری' برای نمایش سقط جنون تقدیر شد و در بخش صحنه ای 'علی شعاعی' برای نمایش سقط جنون عنوان برتر را کسب کرد.

وی افزود: رتبه دوم بخش بازیگری زن مشترک به 'مرجان قاسمی 'برای نمایش خواب شیرین نهنگ کور و'طیبه صید محمدی' برای نمایش سقط جنون تعلق گرفت و 'علی شعایی' و 'مصطفی کولیوندی' رتبه دوم و سوم همین بخش را بخاطر نمایش های سقط جنون و خواب شیرین نهنگ کور از آن خود کردند.

وی گفت: در پایان نمایش 'سقط جنون' به کارگردانی 'علی شعایی' در بخش صحنه ای و نمایش خیابانی زندگی 'بی دیش و المبیش' به کارگردانی 'حیدر رضایی' از استان ایلام به عنوان برگزیده منطقه ای به مرحله سراسری جشنواره راه پیدا کردند.

نظر شما