شناسهٔ خبر: 71963 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رضایی مطرح کرد؛

نقش پدافند غیرعامل در استقلال و امنیت کشور

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پدافند غیرعامل نقش موثری در استقلال دفاعی کشور و امنیت ملی دارد.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح سه شنبه در سومین همایش پدافند غیرعامل در مرکز همایش های صدا وسیما افزود: امنیت ملی برای ایستادن بر روی پای خود باید از پدافند غیرعامل شروع شود.

وی ادامه داد: استقلال دفاعی در این نیست که موشک های گسترده داشته باشیم که البته این باعث اقتدار است که ایران قدرت اول منطقه است، اما باید پدافند غیرعامل از تقویت های لازم برخوردار باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از اهداف پدافند غیرعامل در بعد بازدارندگی این است که می خواهد راهبرد دشمن را هدف قرار داده و با از بین بردن آن، اراده دشمن را متزلزل و حفظ ناامیدی را در او ایجاد کند.

رضایی افزود: از اینکه امروز می بینیم بخش های مهمی از سیاست های کارشناسانه پدافند غیرعامل در سطح کشور اجرایی شده، خرسندیم، زیرا این سازمان با عملکرد مطلوبی که داشته، توانسته خود را به عنوان الگویی برای اجرای سیاست های کلان کشور مطرح کند.

وی با اشاره به آیه «واعدو لهم ماستطعتم من قوه» افزود: خداوند در این آیه به مومنان می فرماید، قوای خود را تجهیز کنید تا دشمنان اعتقادی و امنیتی از شما بترسند و از ایجاد ناامنی، ظلم و ستم، تجاوزگری و کشتار علیه شما تغییر کنند.

رضایی گفت: مساله امنیت همواره در دو بعد قابل بررسی است که بعد نخست آن بازدارندگی است که از وقوع جنگ جلوگیری می کند و بعد دوم این است که وقتی جنگ شروع می شود باید شرایط و ملاحظات را بگونه ای در نظر گرفت که کمترین خسارت به کشور وارد شود و دشمن نتواند به اهداف خود دست یابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه پدافندعامل و غیرعامل در بعد بازدارندگی کاربرد دارند و می توانند آثار تخریبی تهدیدات دشمن را از بین برده و کاهش دهند، افزود: پدافند غیرعامل، اقدامات امنیتی دفاعی با ابزار غیر مسلحانه است. بدین گونه که خود یک نبرد قبل از نبرد محسوب می شود.

وی گفت: در این نوع نبرد که پدافند غیرعامل برای ما تعریف می کند، باید بتوانیم مقابل تهدیدات دشمن و آثار تخریبی آن را هم در زمان جنگ و هم در دوره صلح بگیریم.

نظر شما