شناسهٔ خبر: 71916 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ای کاش آقای رئیس‌‌جمهور درباره مسائل سیستان و بلوچستان دچار بی‌خوابی می‌شد/

شهریاری رئیس مجلس در واکنش به اخطار نماینده زاهدان که گفته بود ای کاش رئیس‌جمهور درباره مسائل سیستان و بلوچستان حساس و دچار بی‌خوابی می‌شد، به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ماموریت داد ناآرامی‌ها و شهادت ۲ معلم در این استان را پیگیری کند.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز در اخطاری با استناد به اصل هشتم قانون اساسی که درباره امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار داشت: حادثه بزرگی اخیرا در کشور اتفاق افتاد که همان اسیدپاشی در استان اصفهان بود، خوشبختانه همه مسئولان کشور مانند  رئیس‌ جمهور، قوه قضاییه و نمایندگان مجلس عکس‌‌العمل جدی نسبت به این موضوع نشان دادند.

وی افزود: به ویژه رئیس‌ جمهور پس از اسیدپاشی در اصفهان گفت که تا زمان تعیین تکلیف موضوع اسیدپاشی آرام نخواهد گرفت، زمانی که رئیس‌ جمهور به استان سیستان و بلوچستان سفر کرد، یک معلم که فرزند ۶ ماهه داشت و یک سرباز را به شهادت رساندند، هم‌اکنون نیز معلم دومی را شهید کردند که فرزند کوچکی دارد.

شهریاری ادامه داد: ای کاش آقای رئیس‌ جمهور هیأتی را برای بررسی این اتفاقات در استان سیستان و بلوچستان تعیین می‌کرد، ای کاش آقای رئیس‌ جمهور برای مسائل استان سیستان و بلوچستان حساس و دچار بی‌خوابی می‌شد و دستورات لازم و عکس‌العمل جدی نشان می‌داد.

شهریاری در پایان با تأکید براینکه ای کاش قوه قضائیه نیز در این زمینه عکس‌العلم جدی نشان می‌داد، گفت: لازم است تدابیر جدی درباره اتفاقات سیستان و بلوچستان اندیشیده شود.

در ادامه این جلسه علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به اخطار شهریاری با مهم خواندن موضوع مطرح شده از سوی شهریاری تصریح کرد: باید حتما پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شود، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موضوع ناآرامی‌ها در سیستان و بلوچستان را پیگیری کند، شهادت این معلمان مسئله بسیار مهمی است که باید بررسی شود.

نظر شما