شناسهٔ خبر: 71795 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

آیت‌الله مهدوی‌کنی در تمام عمرش مروج مذهب حق و اسلام بود

محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در رشت گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی، عالم بزرگ تشیع بود که تمام عمر شریفش را برای ترویج مذهب حق، اسلام، قرآن و مبارزه با طاغوت سپری کرد، ایشان تا آخرین نفس در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب و رهبری بود.

به گزارش نماینده به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره آیت‌الله مهدوی‌کنی در مصلی امام خمینی(ره) این شهر، با بیان اینکه ایشان عالم بزرگ تشیع بودند که تمام عمر شریفش را برای ترویج مذهب حق، اسلام، قرآن و مبارزه با طاغوت سپری کرد و تا آخرین نفس در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب و رهبری بود.

وی با بیان اینکه با اشاره به شاخصه بارز انقلابی و شناخته شده مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در بین مردم، فقدان ایشان را ضایعه‌ای برای عالم اسلام دانست و افزود: پیامبر(ص) فرمودند: "تحمل مرگ و فقدان یک عالم  برایم سخت‌تر از فقدان یک قبله است"، درگذشت این عالم بزرگ فقدانی برای عالم اسلام است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های بارز مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در بین مردم، گفت: یکی از بزرگ‌ترین اقدام ایشان ترویج اسلام و تربیت روحانیون لایق و خدمتگذار بود که سبب ارادات بیشتر مردم نسبت به روحانیون و مراجع شد.

آیت‌الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق(ع) را برای تربیت کادر نظام تاسیس کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع آیت‌الله مهدوی کنی، تصریح کرد: احترام و ارادات مقام معظم رهبری نسبت به مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی آنقدر زیاد بود که ایشان شخصا در مراسم شرکت کردند.

وی با بیان اینکه آیت الله مهدوی کنی یک شخصیت شناخته شده با سابقه درخشان در انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: ایشان با رژیم شاه و پهلوی در دوران پیش از انقلاب مبارزه داشت و در این راه متحمل سال‌ها زندان و شکنجه‌ها شدند و هیچ زمان دست از خط مستقیم پیروی از ولی فقیه زمان خودشان، امام امت برنداشتند و به پای انقلاب و مبارزه ایستادند تا اینکه انقلاب پیروز شد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق(ع) را برای تربیت کادر نظام تاسیس کرد، چرا که نظام و کشور نیاز به کادر مجرب، کاردان، معتقد دارد و خواهد داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: با تاسیس دانشگاه، مرکزی را ایجاد کردند تا افرادی را تربیت کنند و هر کدام در پست‌های حساس جمهوری اسلامی قرار بگیرند و خردمندانه در راه نظام خدمت کنند.

وی با اشاره به مسئولیت‌های سنگین آیت‌الله مهدوی کنی بعد از انقلاب، گفت:‌ ایشان با تشکیل کمیته‌های با دستور امام راحل در سراسر کشور، در زمانی که دشمن ریز و درشت چشم طمع به ایران داشتند کشور را اداره و برای تامین امنیت مردم و نظام کار کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: ایشان به دنبال انجام وظیفه بود و ریاست جامعه روحانیت مبارز را به عنوان یک جامعه اثرگذار برعهده داشت.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با تاکید بر اینکه نبود آیت‌الله مهدوی کنی فقدانی برای جامعه روحانیت است، تصریح کرد: امروز ایران از عزت و عظمت خاصی در دنیا برخوردار است و رهبران بسیاری از کشورهای دنیا به دنبال رابطه برقرار کردن با کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در راهروهای سازمان ملل بسیاری از سران کشورها می‌ایستند تا لحظه‌ای با اوباما دیدار کنند، افزود: در این شرایط اوباما واسطه‌های مختلفی برای ملاقات با رئیس جمهور ایران می‌فرستند.

قدرت و عزت ایران اسلامی امروز در دنیا دامن‌گیر شده است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه قدرت و عزت ایران اسلامی امروز در دنیا دامن‌گیر شده است، گفت: امروز مصیبت جهان اسلام داعش است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به خوی وحشی‌گری داعش، خاطرنشان کرد: سربازان داعش در سوریه با سرهای بریده شده فوتبال بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد که داعشی‌ها چه جنایتکارانی هستند.

وی افزود: تمام اهل سنت و شیعه معتقدند اکر کسی گناه کبیره انجام دهد بعد از مجازات اسلامی خدا توبه او را می پذیرد، داعشی‌ها معتقدند آن کس که گناه کبیره مرتکب شد کافر است.

ریشه اعتقادی داعش «خوارج نهروان» است

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تصریح بر اینکه ریشه اعتقادی داعش خوارج نهروان است، گفت: خوارج شکم زن باردار را پاره کردند و آنها نیز چنین می‌کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با بیان اینکه اگر حکم جهاد آیت‌الله سیستانی نبود کربلا و نجف در خطر بود، افزود: با این فتوا بسیج میلیونی برای مبارزه با داعش شکل گرفت.

نظر شما