شناسهٔ خبر: 71781 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تا پایان دهه اول محرم صورت می‌گیرد

پیشخوان/ انتشار و توزیع ترجمه فارسی «زینب فریاد فرمند» در بازار کتاب

مدیر انتشارات بین‌الملل از انتشار و توزیع گسترده ترجمه فارسی کتاب «زینب فریاد فرمند»‌ درباره نگاه یک مسیحی به واقعه عاشورا و نقش حضرت زینب(س) در زنده‌ نگاه‌داشتن عاشورا تا پایان دهه اول محرم خبر داد.

به گزارش نماینده سیدحسن میرکریمی، مدیر انتشارات بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم،‌ از انتشار ترجمه فارسی کتاب «زینب فریاد فرمند»‌ که پیش از این به زبان عربی منتشر و در مراسمی در حوزه هنری رونمایی شده بود،‌ خبر داد و گفت:‌ این کتاب در دهه اول ماه محرم منتشر خواهد شد. آنتوان بارا نویسنده کتاب «زینب، فریاد فرمند» یک مسیحی سوری‌الاصل و مقیم کویت است،‌ که پیش از این نیز کتابی درباره امام حسین(ع) نوشته است.

وی ادامه داد:‌ «زینب فریاد فرمند» در واقع پاسخی است به تحرکات و تحولات منطقه و کشتاری که توسط گروهی تحت عنوان دولت اسلامی نسبت به پیروان سایر ادیان همچون مسیحیان و ایزدی‌ها در حال انجام است. ما می‌خواهیم بگوییم که در نفس موضوع بین اسلام و سایر ادیان اختلافی وجود ندارد و آنچه که دارد اتفاق می‌افتد خارج از حوزه اسلام است.

میرکریمی افزود: عنوان عربی کتاب «زینب صرخة أکملت مسیرة»‌ است که توسط غلامرضا انصاری به زبان فارسی ترجمه و اکنون مراحل پایانی چاپ را می‌گذراند‌، نویسنده بیش از ۲۵ سال به صورت تدریجی تألیف این کتاب را در دست داشته است.

آنتوان بارا نویسنده مسیحی چندی پیش در مراسم رونمایی درباره این کتاب گفته بود:‌ برایم سخت است از حضرت زینب (س) سخن بگویم، این شخصیت اقیانوسی بی‌کران و مملو از گوهرهای نبوی است و در جهان مانند ندارد. این شخصیت شریک برادر بزرگش در حادثه عاشوراست؛ حادثه‌ای که در تاریخ بشریت نظیر ندارد و در ابعاد مختلف با خون سید الشهدا (ع) و یاران باوفایش نگاشته شده است. طی این سال ها بیش از ۱۰ بار نگارش کتاب را به پایان رساندم اما هر بار به مراجع و منابع جدیدتری دست می‌یافتم و نگارش اثر را ادامه می دادم.

وی درباره واقعه عاشورا بیان می‌کند:‌ آغاز نهضت عاشورا حسینی است و ادامه آن به وسیله حضرت زینب(س) صورت می‌گیرد. در کتاب "فریاد فرمند زینب (س)" تلاش کردم بر سخنان و موضع‌گیری‌های حضرت زینب(س) تمرکز داشته باشم و باور دارم که ایشان یک ولی از اولیای خداوند است و تلاش کردم در این اثر مقایسه‌ای بین ایشان و حضرت مریم(ع) داشته باشم.

نظر شما