شناسهٔ خبر: 71768 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

محسن کوهکن در گفتگو با "نماینده":

مجلس به فرد حاشیه ساز رای نمی دهد

محسن کوهکن سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هشتم با بیان اینکه خط قرمز مجلس فتنه است، گفت: نباید افراد حاشیه ساز به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شوند، معتقدم وزیری باید معرفی شود که ۲۳۰ رای داشته باشد.

محسن کوهکن سخنگوی هیئت رئیسه مجلس هشتم در گفتگو با نماینده با اشاره به معرفی محمود نیلی احمدی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: فردی باید به مجلس معرفی شود که ۲۳۰ رای را بدست آورد و همچون وزیر بهداشت عمل کند و افراد معرفی شده وی در شورای انقلاب فرهنگی برای تصدی دانشگاه ها رای بالایی را بدست آورند.

وی افزود: برای برآورده شدن این آرزو، دولت و رئیس جمهور باید تصمیم بگیرد و ما حق دخالت نداریم اما با این حال مجلس حق رای و یا عدم رای اعتماد دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مجلس در خصوص اینکه گفته می شود وزیر پیشنهادی همان مسیر وزیر سابق را ادامه می دهد، تاکید کرد: افرادی که در متن فتنه حضور داشتند قطعا صلاحیت پذیرش هیچ مسئولیتی را در نظام ندارند و فکر نکنند می توانند پس از مدتی در حاکمیت مسئولیت بالایی به عهده بگیرند.

کوهکن در ادامه با اشاره به اینکه نباید فرد حاشیه ساز و دخیل در فتنه ۸۸ به مجلس معرفی شود، اظهارداشت: عقل، خرد، تدبیر و اعتدال اقتضاء می کند فرد حاشیه ساز را به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی نکنیم چرا که فتنه خط قرمز است.

وی با اشاره به حضور برخی از وزرای فعال و بدون حاشیه در دولت، افزود: وزرای همچون وزیر بهداشت حاشیه سازی نکرده اند و مجلس هم از عملکرد آنها راضی است از این رو باید فردی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود که به دنبال حاشیه سازی نباشد چراکه برنامه ها و مشکلات زیاد است و اگر فرد حاشیه ساز تصدی وزارت علوم را برعهده بگیرد نمی تواند کارنامه روشنی در حوزه دانشگاه و علوم تجربی به نظام ارائه دهد.

نماینده سابق مجلس تاکید کرد: هر ادله ای که پیرامون وزیر پیشنهادی علوم مطرح شده باید حتما ارائه شود، افراد سهیم در فتنه ۸۸ صلاحیت پذیرش هیچ مسئولیتی را ندارند.

نظر شما