شناسهٔ خبر: 71692 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس خبر داد

ارسال ۲۵۰۰ اثر به شانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس از ارسال ۲ هزار و ۵۰۰ اثر به شانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش نماینده به نقل از خبرگزاری فارس، سردار گلعلی بابایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چشم‌انداز ما برای دفاع مقدس این است که نظم و نظامی به نحوه ثبت خاطرات داده شود.  

وی خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم مرزی بین کتاب خاطرات با خاطرات شفاهی قائل شویم تا بیشتر شاهد چاپ کتاب‌های موضوعی در این خصوص باشیم.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با اشاره به اینکه جذب مخاطبان بیشتر از اهداف عملیاتی کردن این شیوه‌نامه است، تصریح کرد: در تلاش هستیم با این کار سندیت و جذابیت آثار خلق شده در زمینه دفاع مقدس را حفظ کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر قرار است، خاطرات کسی را نقل کنیم باید بدون تغییر باشد و به اطلاعاتی که بیان می‌شود، وفادار باشیم.

وی با اشاره به اینکه خاطره با داستان تفاوت بسیاری دارد، اضافه کرد: در داستان وقایع به شکل داستانی و به سلیقه نویسنده نوشته می‌شود، ولی در خاطره دقیقا مطالبی که مربوط به خاطرات راوی و شخص مورد نظر است، بیان می‌شود.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس با اشاره به اینکه امسال قرار است، جشنواره شانزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس برگزار شود، افزود: در این زمینه یک وقفه سه ساله ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد آثار رسیده به این جشنواره ۲ هزار و ۵۰۰ کتاب است، اضافه کرد: این آثار مربوط به سال‌های ۹۰، ۹۱ و ۹۲ است.

بابایی با اشاره به موضوعات محوری آثار رسیده به این جشنواره، تصریح کرد: موضوعات این کتاب‌ها اغلب یا خاطرات شخصی است و یا زندگی‌نامه‌ای است که توسط نویسنده نوشته شده است.

رئیس سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: آثار ارائه شده در این زمینه با توجه به مشکلات کاغذ که طی چند سال اخیر وجود داشته است، مطلوب و در حد قابل قبول است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره داستان کوتاه یوسف در زمینه تشویق قشر جوان به سوی ادبیات دفاع مقدس، بیان کرد: هدف از این جشنواره این است که افراد گرایش بیشتری به نوشتن داستان در این زمینه پیدا کنند.

وی همچنین به برگزاری کارگاه‌های آموزشی نیز اشاره داشت و گفت: این امر نیز کمک شایانی به افزایش تعداد نویسندگان در این زمینه خواهد شد.

 

نظر شما