شناسهٔ خبر: 71599 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

مسئله آب در برخی مناطق تبدیل به یک مسئله امنیتی شده است

آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه میزان ذخایر سفره های آب‌های زیرزمینی حدود 500 درصد کاهش داشته است گفت: مسئله آب در برخی مناطق تبدیل به یک مسئله امنیتی شده است.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در موافقت با تصویب دو فوریت طرح بهینه سازی مصرف آب شرب گفت: این طرح یکی از نیازهای جدی کشور به شمار می رود، مسئله آب بسیار حیاتی و مهم است و در بسیاری از مناطق تبدیل به یک مسئله امنیتی شده است.

وی با بیان اینکه اگر بررسی این طرح به عقب بیفتد عواقب بسیاری در پی خواهد داشت افزود: مطالبی که در این طرح عنوان شده نیازی به اقدام اساسی و کار کارشناسی بسیار دقیقی ندارد بنابراین می توان با مطالعه آن تصمیم مناسبی گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: این طرح الزاماتی را برای دستگاه ها در نحوه استفاده از آب شرب مشخص کرده است و همچنین چگونگی استفاده آب شرب در شرایط عادی و بحرانی را تشریح کرده است.

آصفری با بیان اینکه دغدغه آب در شرایط فعلی بسیار جدی است و نیازمند همکاری قوای مجریه و مقننه را می طلبد افزود: طبق آمارهای ارائه شده میزان ذخایر سفره های آب های زیرزمینی در سال ۱۳۳۵، ۶ هزار مترمکعب بوده که این مقدار هم اکنون به ۱۳۰۰ مترمکعب رسیده است که کاهش بسیار چشمگیری بوده و نیازمند توجه جدی به این موضوع است.

وی با بیان اینکه هم اکنون هر مترمکعب آب شرب حدود ۳۰۰ تومان در شهرها در اختیار مردم قرار می گیرد تصریح کرد: دولت باید در چگونگی استفاده از آب نظارت بیشتری داشته باشد و از نمایندگان درخواست می کنم که با دو فوریت این طرح موافقت کنند.

نظر شما