شناسهٔ خبر: 71584 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

وزیر ارشاد: راه ورود علاقه مندان بازیگری هموار شود

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم تمام کسانی که علاقه و استعداد بازیگری دارند بتوانند به این عرصه ورود کنند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، علی جنتی روز یکشنبه در بازدید از برنامه 'ستاره ۲۰ ' که به همت بخش خصوصی برای علاقه مندان به بازیگری برگزار می شود با اشاره به اینکه برای سخنرانی به اینجا نیامده ام گفت: در واقع آمده ام تا از دست اندرکاران و تلاشی که بخش خصوصی برای علاقه مندان به بازیگری انجام می دهد، تشکر کنم.

وی افزود: سابقه دیرینه فرهنگی کشور ما برای تمام دنیا شناخته شده است و ما به هنر های مختلفی از جمله بازیگری فعالیت داریم که این روز ها جوایز متعدد بین المللی برای ما به ارمغان آورده است.

جنتی درباره برگزاری این مراسم برای حمایت از هنرمندان علاقه مند به عرصه بازیگری گفت: این برنامه که توسط یک بخش غیردولتی انجام می شود کاری بسیار ارزشمند است و به انتخاب نخبگان و برجستگانی می پردازد که در حوزه بازیگری استعداد دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در واقع این مجموعه تلاش می کند کسانی که بیشترین استعداد را در بازیگری دارند، انتخاب و با آموزش های لازم بتوانند وارد میدان بازیگری شوند.

جنتی با بیان اینکه این برنامه کمک می کند تا افراد به جای اینکه بی برنامه و هر کدام در گوشه ای کار بازیگری را آغاز کنند، گفت: 'ستاره ۲۰' از شیوه ای درست به استعدادیابی و آموزش می‎پردازد، در نتیجه افرادی که در این میدان ستاره خواهند شد، افراد برجسته ای خواهند بود که در حوزه سینما و تلویزیون می توانند کارهای بسیار بزرگی انجام دهند و مردم از بازیگری آنها لذت خواهند برد.

وی با بیان اینکه نسلی که اکنون ما در سینما و تلویزیون داریم، نخبگانی هستند که از بین صدها نفری که به میدان بازیگری وارد شده اند، تاکید کرد: این هنرمندان خودشان تلاش کرده اند و اینگونه نبوده که ما یک مدرسه عالی سینما داشته باشیم و آموزش دیده باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: اما کاری که عوامل 'ستاره ۲۰ ' اکنون انجام می دهند با برنامه است و قطعا کسانی که به مرحله نهایی راه پیدا می کنند، آموزش های مناسبی را خواهند دید که سرمایه ای برای آینده خواهند بود.

وی همچنین درباره درخواست عوامل این برنامه برای حمایت از برگزیدگان اعلام کرد: ما حتما از این پروژه حمایت خواهیم کرد. به هر حال یکی از وظایف اصلی ما و آنچه که به حوزه سینما و تئاتر برمی گردد این است که به افرادی که در این حوزه وارد می شوند، کمک کنیم تا آنها بتوانند استعدادهایشان را شکوفا کنند.

در ادامه این مراسم وزیر ارشاد از بخش ها و مراحل مختلف این مسابقه بازدید کرد.

فریبا کوثری یکی از داوران 'ستاره ۲۰' در حاشیه بازدید وزیر ارشاد با بیان اینکه متاسفانه هنرمندان در دوران کهولت از کمترین خدمات درمانی برخوردار هستند گفت: بازیگران ما جوانی و عمر خود را در این عرصه می گذراند اما بیمه مناسب و حقوق بازنشستگی دریافت نمی کنند.

جنتی در پاسخ به این درخواست فریبا کوثری گفت: من در ابتدای حضورم در وزارت ارشاد با بدهی ۲۸ میلیارد تومانی صندق حمایت از هنرمندان مواجه شدم که تمام تلاشمان را انجام دادیم تا این بدهی پرداخت شود.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت های بسیاری برای این صندق انجام شده است و هیات امنای آن از سرمایه داران بزرگی چون رئیس بانک پاسارگاد و آینده است تا این بانک ها به عنوان یک صندق غیر دولتی بتواند هنرمندان عزیز ما را مورد حمایت قرار دهد.

به گزارش ایرنا در این بازدید هنرمندانی چون هایده صفی یاری، چنگیر جلیوند، نسرین مقانلو، پژمان بازغی، رامسین کبریتی، رضا رویگری که از داوران 'ستاره ۲۰ ' نیز وزیر ارشاد را همراهی کردند.

نظر شما