شناسهٔ خبر: 71578 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نزدیک شدن طوفان حاره‌ای به ایران

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به نزدیک شدن طوفان حاره‌ای به دریای عمان و تحت ‌تاثیر قرار گرفتن مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان، گفت: فردا دمای هوا در شمال شرق کشور ۷ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

به گزارش نماینده، فریبا گودرزی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: براساس نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، انتظار می‌رود طی ۲۴ ساعت آینده با تقویت جریانات سرد شمالی در استان‌های ساحلی دریای خزر برخی نواحی شمال‌غرب از جمله اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارش باران همراه با وزش باد نسبتاً شدید و در ارتفاعات بارش برف رخ دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه افزود: این شرایط به تدریج مناطق واقع در شمال‌شرق کشور را از جمله خراسان شمالی و شهرهای شمالی خراسان رضوی دربرمی‌گیرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه بارش‌ها طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در اردبیل و همچنین سواحل غربی خزر ادامه می‌یابد، گفت: شدت بارندگی‌ها امروز در اردبیل، گیلان و مازندران خواهد بود.

گودرزی همچنین با بیان اینکه فردا بارندگی‌ها در استان گیلان شدت می‌یابد، گفت: بر همین اساس، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌ها و در ارتفاعات اختلال در تردد جاده‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

کاهش ۷ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در شمال شرق کشور

وی با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا در شمال‌شرق کشور، طی روز آینده یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا در شمال‌شرق کشور ۷ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

نزدیک شدن توفان حاره‌ای به سواحل دریای عمان

کارشناس سازمان هواشناسی به نزدیک شدن توفان حاره‌ای به سواحل دریای عمان اشاره کرد و گفت: بر همین اساس، امواج این توفان دریای عمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و موجب توفانی شدن دریای عمان می‌شود.

وی متذکر شد: توفان حاره‌ای به ایران نمی‌رسد و فقط امواج آن سواحل دریای عمان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و موجب مواج شدن این دریا و بارش پراکنده در برخی مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری خواهد شد.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

گودرزی با اشاره به ورود سامانه بارش جدید به کشور گفت: این سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش پراکنده در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی تهران یادآور شد: امروز آسمان تهران کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود که از اواخر وقت، افزایش ابر را نیز تجربه خواهد کرد.

کاهش دمای هوای تهران

گودرزی با اعلام اینکه بارش پراکنده باران در ارتفاعات این کلان‌شهر دور از انتظار نخواهد بود، خاطرنشان کرد: امروز شاهد کاهش سه درجه‌ای دمای هوا در تهران بودیم که روز آینده نیز همین میزان دمای این کلان‌شهر کاهش می‌یابد.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۳۰۸۰۴۰۰۰۷۸۱#sthash.r۶rAjeWq.dpuf

نظر شما