شناسهٔ خبر: 71568 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

نخستین کنگره ملی بی بی حکیمه(س) ۷ و ۸ آبانماه برگزار می شود

نخستین کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (س) در روزهای۷ و ۸ آبانماه در استان چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

به گزارش نماینده به نقل از  خبرگزاری دفاع مقدس نخستین کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (س) در روزهای ۷ و ۸ آبانماه در استان چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

سازمان اوقاف و امور خیریه، حضرت بی بی حکیمه سلام ا... علیها یکی از بانوان بزرگ صالحه، زاهده و عابده شیعه هستند که آستان مقدس ایشان واقع در ۷۰ کیلومتری گچساران، بیش از هزار و ۲۰۰ سال است که زیارتگاه مردم کرانه جنوبی خلیج فارس و دامنه های شمال و شرق رشته کوه زاگرس بالاخص مردم شریف استان کهکلویه و بویراحمد است.

براساس این گزارش ،  این بانوی مکرمه فرزند امام موسی کاظم(ع) و خواهر امام رضا(ع) است و در بین فرزندان امام موسی کاظم(ع) از یک برجستگی علمی ویژه ای برخوردار بوده است.

گفتنی است ،  نخستین هدف از برگزاری این کنگره علمی، معرفی شخصیت حضرت بی بی حکیمه سلام ا... علیها و سیره نظری و عملی زندگی نامه ایشان و سپس معرفی آستان مقدس مقدس این امامزاده واجب التعظیم و از همه مهمتر حرکت در راستای تبدیل این امامزاده به قطب فرهنگی منطقه است.

این گزارش حاکیست ، نخستین کنگره ملی حضرت بی بی حکیمه (س) در روزهای ۷ و ۸ آبانماه در استان چهارمحال و بختیاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می شود.

نظر شما