شناسهٔ خبر: 71062 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

اعزام 50 هزار مبلغ دینی برای ترویج فرهنگ حماسه حسینی

معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی 50 هزار مبلغ دینی اعم از خواهران و برادران محرم امسال فرهنگ، حماسه حسینی و عاشورا را در سراسر کشور ترویج و تبیین می کنند

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، حجت الاسلام حسین روحانی نژاد روز چهارشنبه در نشست تشریح برنامه ها و اولویت های سازمان تبلیغات اسلامی برای محرم امسال به ویژگی ها و آموزه ها و معارف شخصیتی و وجودی فلسفه قیام عاشورا اشاره کرد و گفت: ایام محرم بزرگترین عزاداری و مراسم مذهبی ما به شمار می آید لذا باید مسلمانان در سوگ سیدالشهدا و یارانش به بهترین وجه به عزاداری بپردازند.

وی به برخی تفرقه افکنی ها از طریق گروه های افراطی گرایی و تکفیری برای ایجاد شکاف بین مسلمانان اشاره کرد و گفت: امسال محرم از حساسیت ویژه ای برخوردار است و لذا باید تلاش کنیم در این ایام انسجام، وحدت، همبستگی بین مسلمانان حفظ و نگذاریم دشمنان بین ما تفرقه افکنی کنند.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی به برگزاری بیش از هزار همایش در 40 نقطه کشور برای مبلغین (خواهران و برادران)، مسوولین هیات ها و مداحان برای محرم امسال اشاره کرد و گفت: در این همایش ها، سیاست ها، راهبردها و اقداماتی که مبلغین، مداحان و مسوولین هیات ها باید انجام دهند معرفی و تبیین شده است.

حجت الاسلام روحانی نژاد گفت: محرم امسال 81 هزار هیات مذهبی در سراسر کشور همگام با 60 هزار مسجد آماده برگزاری مراسم سوگواری امام حسین (ع) در طول دهه محرم را دارد.

به گفته وی برخی از مساجد کشور که الگوهای مناسبی از نظر فعالیت های فرهنگی و مذهبی بیشتری داشتند به عنوان محوریت انتخاب شده که در این زمینه 570 باب مسجد در کشور شناسایی و با برنامه ریزی هایی که شده برنامه های منسجم و بسیاری با موضوع محرم، عزاداری و... در آنها برگزار و مورد حمایت سازمان تبلیغات اسلامی قرار خواهند گرفت.

نظر شما